MANCHESTER United secara rasmi telah berusaha untuk mendapatkan Pengarah Teknikal Southampton, Jason Wilcox.

United berminat untuk menjadikan Wilcox sebagai penambahan baharu di bawah pemilikan bersama Sir Jim Ratcliffe dam INEOS colleagues.

Ratcliffe, yang baru-baru ini membeli 27.7 peratus kepentingan di Old Trafford, telah membantu mengambil Omar Berrada sebagai CEO baharu kelab itu, manakala pengarah sukan Newcastle, Dan Ashworth masih dalam perbincangan untuk menyertai Red Devils.

Tetapi usaha itu telah menghadirkan kemarahan The Saints ketika pasukan itu dalam usaha untuk mengejar kelayakan Liga Perdana Inggeris ketika ini.

Terdapat juga laporan yang mendakwa bahawa Wilcox, yang menyertai Saints pada Januari 2023, telah meletak jawatan dengan memberikan notis 12 bulan.

Ketua Pegawai Eksekutif United yang bakal tiba, Berrada, cukup mengenali pemain berusia 52 tahun itu sejak di Manchester City, kerana Wilcox menghabiskan 11 tahun berkhidmat di kelab itu dan beralih daripada jurulatih kepada pengarah akademi, peranan di mana dia menyelia perkembangan pemain seperti sebagai Phil Foden, Cole Palmer, Rico Lewis dan Oscar Bobb.

Berrada berharap bekas bintang Blackburn, Leeds, Leicester dan Blackpool itu dapat membantu memperbaiki bahagian pengambilan pemain United yang akhirnya akan diketuai oleh Ashworth. - Stadium Astro