SADIO MANE dari Bayern Munich akan menjalani pemeriksaan perubatan di Al-Nassr pada hari Isnin, menurut laporan.

Penyerang berusia 31 tahun itu kelihatan bakal menjadi bintang terkenal seterusnya menuju ke Liga Pro Saudi dengan juara Bundesliga itu, yang mengesahkan pada hari Sabtu bahawa rundingan sedang berlangsung, kini dikatakan telah bersetuju dengan bayaran dengan Al-Nassr.

Selepas mengumumkan pasukan mereka untuk perlawanan persahabatan pra-musim dengan pasukan Jepun, Kawasaki Frontale, Bayern menerusi Twitter: "Sadio Mane sedang dalam perbincangan kontrak sebelum kemungkinan perpindahan dan oleh itu tidak berada dalam skuad hari ini."

Penyerang Senegal berusia 31 tahun itu bergelut untuk prestasi di Jerman sejak menyertai Liverpool pada musim panas lalu dengan harga GBP35 juta.

Semasa musim yang sukar, kecederaan menyebabkan dia terlepas Piala Dunia 2022 dan kami didenda dan digantung oleh Bayern selepas pergaduhan di padang latihan dengan rakan sepasukan Leroy Sane.

Dia kini kelihatan bersedia untuk berpindah ke Saudi dan bergabung dengan Cristiano Ronaldo dan Marcelo Brozovic di Al-Nassr, setelah juga dikaitkan dengan Al-Ahli dan pertemuan semula dengan bekas rakan sepasukan Liverpool Roberto Firmino.

Setelah pertama kali berpindah ke England bersama Southampton, Mane bertukar ke Anfield pada 2016 dan menjaringkan 120 gol dalam 269 penampilan, memenangi Liga Perdana Inggeris, Liga Juara-Juara, Piala FA, Piala Liga dan Piala Dunia Kelab di Merseyside. - Stadium Astro