PENGURUS Roma, Jose Mourinho, mempersoalkan bekas kelab, Tottenham yang menggantikan Nuno Espirito Santo dengan Antonio Conte.

Conte mengikat kontrak 18 bulan bersama Spurs Selasa lalu selepas Nuno dipecat ekoran permulaan yang hambar menyaksikan mereka tewas lima kali dalam 10 perlawanan Liga Perdana Inggeris (EPL).

Bekas pengurus Wolves itu menyaksikan tempoh empat bulannya di kelab London Utara itu berakhir Isnin lalu berikutan kekalahan 3-0 di tempat sendiri kepada bekas pasukan Mourinho yang lain, Manchester United.

Ketika ditanya sama ada Spurs beralih kepada Conte akan menjadikan Tottenham lebih kuat, Mourinho bercakap kepada Sky Sport, "Dia seorang jurulatih yang baik, tetapi Nuno Espirito Santo juga seorang jurulatih yang sangat baik yang telah bermain dengan baik selama empat atau lima tahun di Wolverhampton.

"Saya tidak boleh mengatakan bahawa Tottenham mempunyai jurulatih yang baik sekarang, mereka mempunyai jurulatih yang cukup baik sebelum ini."

Seperti Mourinho, Conte menikmati kejayaan bersama Chelsea, di mana dia memimpin kelab memenangi EPL dan Piala FA sepanjang dua musim.

Berbanding semua pengurus dalam saingan EPL, hanya Pep Guardiola (73 peratus) memiliki peratusan kemenangan yang lebih tinggi berbanding Conte (67 peratus).