SABAH FC 2 PERAK FC 2

Perak FC bangkit sebanyak dua kali untuk menafikan bekalan gol Sabah FC apabila mengikat kedudukan 2-2 dalam perlawanan suku akhir pertama Piala Malaysia di Likas malam tadi.

Penyerang negara, Darren Lok, terlebih dahulu meletakkan tuan rumah di depan seawal minit keempat, di mana dia melompat tinggi untuk menanduk masuk lintangan Ko Kwang-min.

Bagaimanapun, kelebihan itu hanya bertahan selama enam minit apabila Luciano Guaycochea melepaskan sepakan percuma gemilang dari jarak jauh yang terus menerjah ke gawang Khairul Fahmi Che Mat untuk The Bos Gaurus kembali mengikat kedudukan.

Sabah sekali lagi mendahului pada awal babak kedua, di mana lintangan daripada gerakan licik Saddil Ramdani ditanduk masuk Ramon Machado untuk T. Shaheeswaran tertewas buat kali kedua.

Perak kemudian membuktikan tiada sikap mengaku kalah dalam kamus mereka apabila Wan Zack Haikal Wan Noor kembali mengikat kedudukan buat The Bos Gaurus dengan memanfaatkan situasi kelam kabut di depan gawang Sabah susulan sepakan penjuru Guaycochea pada minit ke-54.

Kedua-dua pasukan akan kembali bertemu dalam aksi timbal balik di Ipoh pada 25 September depan.