JOSE Mourinho tidak begitu berminat dengan kritikan pihak luar setelah Tottenham tewas tiga kali berturut-turut, menegaskan dia memberi tekanan yang cukup pada dirinya sendiri.

Spurs menerima kunjungan West Brom Ahad ini tetapi menuju ke perlawanan tersebut di tangga kelapan Liga Perdana Inggeris (EPL), 14 mata ketinggalan daripada puncak liga, setelah tewas kepada Liverpool, Brighton and Hove Albion dan Chelsea.

Ia merupakan persembahan terburuk pertama Mourinho bersama Tottenham sejak Andre Villas-Boas pada November 2012 yang mengalami tiga kekalahan berturut-turut dalam aksi liga.

Dua kekalahan kepada Liverpool dan Chelsea menjadi kali pertama dalam 327 aksi di laman sendiri buat Mourinho mengalami kekalahan dua kali berturut-turut sebagai pengurus.

Bercakap menjelang perlawanan bertemu West Brom, di mana Spurs akan berusaha untuk bangkit di Stadium Tottenham Hotspur, Mourinho memberikan respon tajam ketika ditanya mengenai peningkatan tekanan, merujuk kepada penantian kelab untuk gelaran liga yang bermula pada tahun 1961 dan kekeringan trofi total lebih daripada 12 tahun.

"Saya memberi tekanan pada diri saya setiap hari," katanya. "Saya tidak memerlukan orang lain untuk memberi tekanan kepada saya, saya memberi tekanan pada diri saya setiap hari.

"Sejak 2012 tanpa tiga kekalahan berturut-turut, betul? Berapa lama sejak meraih gelaran? Mungkin saya boleh memberikan satu."

"Perkara yang paling penting sekarang adalah West Brom," kata Mourinho. "Saya tidak mahu memikirkan [perlawanan seterusnya menentang] Everton atau City.

"Selepas City, kami pergi ke Austria dalam Liga Europa, yang merupakan pertandingan besar bagi kami yang kami harapkan.

"Tetapi saya tidak mahu memikirkannya, saya mahu memikirkan West Brom. Itu permainan besar. Kadang-kadang permainan besar hanya menentang enam pasukan teratas atau derbi London atau apa pun, lain kali permainan besar adalah permainan seperti ini."