MARCEL Sabitzer berasa selesa dalam Liga Perdana Inggeris dan berminat untuk melanjutkan tempohnya di Manchester United selepas penghujung musim.

Sabitzer menyertai United secara pinjaman dari Bayern Munich pada Januari selepas Red Devils kehilangan pemain tengah, Christian Eriksen akibat kecederaan buku lali.

Ketika Eriksen kembali minggu lalu selepas menghabiskan lebih dua bulan di luar pasukan, Sabitzer telah memainkan peranan penting untuk Red Devils, membuat 13 penampilan sejak ketibaannya dan beraksi dalam kemenangan akhir Piala EFL Februari ke atas Newcastle United.

Setelah menjaringkan gol pertamanya untuk kelab itu dalam kemenangan suku akhir Piala FA menentang Fulham bulan lalu, Sabitzer meraih dua lagi dalam perlawanan Liga Europa yang seri 2-2 dengan Sevilla.

Walaupun perjanjian Sabitzer tidak mengandungi pilihan untuk United membuat perpindahan kekal, pemain antarabangsa Austria itu akan terbuka untuk melanjutkan tempohnya.

“Saya tidak perlu berfikir selama 10 saat selepas United menelefon,” kata Sabitzer.

"Saya berkata terus, jika masa sesuai, kami akan melakukannya!

"Ini pada mulanya projek sehingga musim panas, kemudian kita akan lihat.

"Sehingga itu, saya mahu memberikan segala-galanya di sini.

"Ia adalah perjanjian pinjaman tanpa pilihan.

"Keadaan akan dinilai pada musim panas.

"Tetapi saya boleh katakan sendiri, saya telah menemui tempat saya di sini.

"Saya sudah mengetahui corak permainan EPL dan saya boleh katakan tiada yang lebih baik, lebih sengit atau lebih sukar.

"Setiap perlawanan adalah pertarungan, semuanya menghadirkan permainan yang penuh intensiti.

"Ini adalah liga terbaik di dunia. Sebaik sahaja anda bermain di sini, anda tahu ia tiada tandingan.

"Sudah tentu pemikiran saya tentang United -- terutamanya melihat bagaimana keadaan dan keyakinan yang saya dapat daripada Erik ten Hag -- sangat positif. Tetapi saya tidak perlu memutuskan sebarang keputusan sendirian."