KUALA NERUS: Skuad Terengganu FC (TFC) menjadi pasukan bola sepak pertama di negara ini yang memiliki platform perkhidmatan penstriman dikenali sebagai TFC PLAY.

Ketua Pegawai Eksekutif Terengganu Football Club Sdn Bhd (TFCSB) Ab Rasid Jusoh berkata menggunakan cogan kata Ultimate Football Experience, TFC PLAY menyediakan pelbagai kandungan menarik termasuk video eksklusif TFC yang tidak terdapat di aplikasi atau platform lain.

Beliau berkata pelancaran TFC PLAY menjadi penanda aras baharu kelab berkenaan dalam menyediakan sesuatu yang berbeza untuk peminat dan penyokong bola sepak negeri itu.

"Untuk tahun ini, pelanggan bakal menikmati sekitar 95 video termasuk dokumentari, filem dan diari pasukan.

"Selain itu, pelanggan juga boleh menyaksikan sembilan perlawanan persahabatan TFC dengan pasukan Thailand, Kuala Lumpur City FC dan Kelantan United FC," katanya pada majlis pelancaran TFC PLAY di Stadium Gong Badak, di sini semalam.

Menurut Ab Rasid lagi pihaknya berharap pengenalan platform perkhidmatan penstriman tersebut diharap dapat menjana pendapatan kelab, sekali gus mengelakkan kebergantungan kepada bajet daripada kerajaan negeri.

Beliau berkata pihaknya menyasarkan 5,000 pelanggan TFC PLAY dengan kadar langganan serendah RM7 sebulan atau RM60 setahun.

"TFC PLAY juga menjadi medium untuk merapatkan lagi hubungan antara kelab dan penyokong.

"Kewujudannya diharap dapat menaikkan lagi nilai komersial kelab dalam usaha menarik pelabur serta penajaan," katanya.

-- BERNAMA