FRANK Lampard mengakui kecewa berikutan kekalahan 2-1 Chelsea kepada Brighton and Hove Albion.

The Blues mengalami kekalahan ketiga berturut-turut di bawah pimpinan sementara Lampard selepas Seagulls terus terbang tinggi bangkit daripada ketinggalan untuk merampas tiga mata di Stamford Bridge.

Danny Welbeck membatalkan gol pembukaan Conor Gallagher, sebelum rembatan dari luar kotak penalti Julio Enciso menyaksikan Brighton berada dalam empat mata di belakang Tottenham yang berada di tangga kelima.

Tuan rumah, yang kekal di tempat ke-11, hanya mencatatkan lapan percubaan berbanding 26 percubaan dilakukan lawan mereka, dan Lampard tidak berputus asa dalam mengkritik pemainnya.

“Saya kecewa pada setiap peringkat,” katanya.

“Pasukan yang lebih baik menang.

"Mereka boleh menang dengan lebih banyak lagi. Mereka bermain seperti satu pasukan. Mereka sudah lama bersama.

"[Kami] tidak cukup bagus. Semua bahagian asas bola sepak -- untuk bersaing, untuk berlari - kami kekurangan segala-galanya. [Ia] bukan soal komitmen seperti itu.

"Sesetengah pemain secara fizikal tidak dapat bermain pada hari Rabu, Sabtu, Selasa.

"Beberapa perubahan itu terpaksa dan ada juga peluang. Dalam skuad moden, anda perlu bersedia untuk turun beraksi.

"Sebagai sebuah pasukan, kami kekurangan hari ini. Di manakah kami boleh menjadi lebih baik dengan cepat? Bagi saya, ia adalah asas bola sepak."

Ia mesti membuahkan hasil pada hari Selasa, apabila Chelsea menerima kunjungan Real Madrid dalam perlawanan kedua suku akhir Liga Juara-Juara.

The Blues perlu bangkit daripada defisit 2-0 menentang penyandang juara itu jika mereka ingin mara ke separuh akhir, dan Lampard menggesa pemainnya untuk memberikan respons kepada penyokong.

"Tidak ada gunanya terlalu kecewa, tetapi kita perlu memahami mengapa hari ini berjalan seperti yang berlaku," sambungnya.

"Dalam bola sepak, sebuah cerita boleh berubah dengan cepat. Real Madrid dalam Liga Juara-Juara sentiasa menghadirkan permainan yang terbaik.

"Peminat Chelsea akan datang pada hari Selasa untuk melihat pasukan memberikan segala-galanya untuk mengubahnya, dan itulah yang perlu kami lakukan."