“Terima kasih kepada penyokong yang datang ke Bangkok, kami takkan lupa jasa-jasa mereka yang habiskan duit, 'tinggalkan' keluarga dan anak bini."

Itu luahan penyerang skuad Harimau Malaya, Safawi Rasid berkenaan para penyokong skuad negara ketika dihubungi Astro AWANI pada Khamis.

Menerusi perbualan sama, Safawi yang nyata teruja dengan sokongan tidak berbelah bahagi rakyat Malaysia turut menyeru supaya sokongan tanpa henti terus diberikan kepada mereka.

“Saya harap selepas ini apa-apa yang terjadi kepada pasukan kebangsaan, kita kalah sama-sama, menang sama-sama," ujarnya.



Malaysia berjaya mara ke perlawanan akhir Piala AFF Suzuki selepas mengikat Thailand 2-2 dalam perlawanan separuh akhir kedua di Stadium Rajamangala, Bangkok pada Rabu malam.

Malaysia dijangka akan bertemu sama ada Filipina atau Vietnam menerusi aksi penentuan yang berlangsung pada Khamis malam di Hanoi.

Sementara itu, Safawi menambah mereka tidak kisah bertemu baik Vietnam atau Filipina di perlawanan peringkat akhir yang dijadual berlangsung pada 11 Disember dan 15 Disember depan.

Ini kerana skuad negara sudah bersedia untuk mengekalkan momentum terbaik untuk memberikan aksi yang cemerlang pada perlawanan akhir itu nanti.

BACA: "Terima kasih, Ya Allah, mudahkanlah kami ke final..."

BACA: #WeBelangTogether: Malaysia mara ke final Piala AFF Suzuki