ZINEDINE Zidane terus menimbulkan pertanyaan ramai pihak selepas melontarkan komen terbaru mengenai masa depannya bersama Real Madrid menjelang pertembungan getir LaLiga dengan Sevilla.

Anak buahnya menguasai tangga kedua dalam usaha mereka mempertahankan gelaran domestik itu.

Begitupun, spekulasi kedudukannya di Santiago Bernabeu tidak pernah sunyi, apatah lagi Zidane tidak menjauhkan diri apabila dikaitkan dengan bekas kelabnya, Juventus, pada awal musim depan.

Pengurus dari Perancis itu diasak lagi dengan soalan mengenai rancangan masa depannya malam tadi dan dia menjawab: "Saya akan memudahkan urusan kelab ini kerana mereka telah memberikan segalanya kepada saya.

"Tetapi tema kami adalah Sevilla, itu saja. Sevilla dan apa jua yang tersisa dalam LaLiga."

Madrid akan menghadapi seteru di tempat keempat itu pada awal pagi esok selepas pendahulu, Atletico Madrid, dan Barcelona seri tanpa jaringan dalam perhitungan malam tadi.

Los Blancos, yang ketinggalan dua mata, berkelayakan untuk merampas puncak liga sambil kempen berbaki tiga perlawanan.

Madrid memenangi empat pertemuan terakhir LaLiga selain belum tumbang dalam 11 kunjungan ke Sevilla dengan rata-rata menjaringkan 3.4 gol per perlawanan.

Dalam masa sama, pelawat cuba memadam keperitan disingkirkan Chelsea dalam Liga Juara-Juara (UCL), Khamis lalu.

"Kami sedar apa yang kami perjuangkan, ia perlawanan separuh akhir," katanya lagi.

"Sekarang kami harus lupakan UCL dan fokus kepada perjuangan yang ada."


Madrid sekali lagi akan beraksi tanpa ketua pasukan, Sergio Ramos, yang mengalami kecederaan hamstring -- masalah ketiganya musim ini.

Ramos terlepas tiga perlawanan terakhir di Madrid ketika berdepan empat pasukan teratas musim ini dan mereka belum kecundang dalam lima perlawanan getir itu dengan memenangi empat daripadanya.

Zidane mengulas mengenai krisis kecederaan pasukannya: "Ia merupakan satu kebimbangan kerana ada banyak kes. Kami pasukan paling terjejas. Sudah tentu saya bimbang.

"Ini disebabkan peristiwa tertentu yang mendorong pemain tidak dapat berehat, COVID-19, kalendar padat. Itu saja.

"Saya berharap pada tahun depan ia akan berubah dan menjadi lebih normal, dengan pra-musim yang normal."

Zidane akan kembali memanggil Eden Hazard selepas pemain sayap itu meminta maaf kerana bergurau senda dengan bekas rakan sepasukannya di Chelsea susulan kekalahan minggu ini.

Hazard hanya menyumbangkan tiga gol dalam 27 penampilan LaLiga dalam dua musim terakhir malah ketandusan gol sejak Januari lalu.

Dia hanya mencipta 26 peluang untuk empat bantuan jaringan.

"Eden telah meminta maaf dan melakukannya dengan baik. Dia tidak bermaksud menyakiti sesiapa pun, itu paling penting," katanya.

"Tidak ada apa-apa lagi untuk diulas, dia sudah pun meminta maaf, kami telah berbincang dan tidak ada lagi yang boleh diperkatakan.

"Dia akan membantu kami. Setakat ini anda belum melihat prestasi sebenarnya. Saya harap kita dapat melihat Hazard yang sejati tidak lama lagi. Kontraknya dengan Madrid masih panjang."