NAMPAKNYA jodoh pasukan bola sepak Kelantan dengan penaja utama mereka, Vida Beauty mungkin tidak berpanjangan.

Itu bayangan yang diberikan pengasasnya, Datuk Seri Dr Hasmiza Othman, dalam kenyataan yang dibuat kepada portal Mstar Online.

Biarpun tempoh tajaan adalah dua tahun iaitu 2016 dan 2017, namun beliau yang mesra dengan panggilan Datuk Vida memberitahu sudah tawar hati dengan situasi semasa.

Apa yang dimaksudkan ialah prestasi pasukan berkenaan yang menurun, di samping tiada pulangan positif yang diperolehi daripada tajaan bernilai RM16 juta itu.

Kata Vida kepada portal berkenaan, tajaannya kepada pasukan Kelantan menaikkan namanya, namun tidak memberi impak positif kepada perniagaannya.

"Nama saya naik, tetapi dari segi pembelian produk ia tidak memberi kesan," ujarnya seperti yang dipetik dalam portal itu.

Beliau yang pernah menaja pelbagai program hiburan sebelum ini juga menyatakan rasa kecewa apabila penyokong pasukan itu dilihat enggan melaburkan wang untuk membantu pasukan, terutama dari segi pembelian jersi.

"Saya sudah hasilkan jersi mengikut harga mampu milik tapi penyokong lebih suka beli jersi ciplak.

"Suami isteri sekalipun, walau sudah berjanji sehidup semati, tapi kalau dah sakit jiwa, bercerai sajalah. Buat apa menderita," katanya.

Difahamkan, Vida akan bertemu dan berbincang tentang perkara itu dengan Presiden Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA), Tan Sri Annuar Musa, dalam masa terdekat.