AKTRES Nabila Huda tidak menyangka watak Maria lakonannya dalam filem Munafik 1 turut dimuatkan dalam filem sekuel Munafik 2 yang sedang hangat ditayangkan di pawagam.

Sudah menonton filem arahan Syamsul Yusof itu pada minggu lalu, pelakon yang mesra disapa dengan nama panggilan Abil ini mengakui dirinya rasa terharu.

"Sejujurnya, saya terkejut dan terharu apabila melihat babak yang melibatkan Maria dalam filem lalu turut dimuatkan dalam filem Munafik 2.

"Tak sangka, Syamsul ingat juga kepada saya. Saya juga gembira apabila mendengar berita filem ini menerima kutipan 'box office'. Tahniah kepada Syamsul dan seluruh tenaga produksi," katanya.

BACA: Munafik 2 bawa mesej berbeza, mampu menginsafkan

BACA: Empat hari tayangan, 'Munafik 2' kutip RM21.6 juta

Tambah Abil, dia juga gembira melihat sambutan baik dari kalangan penonton terhadap filem tempatan sejak kebelakangan ini.

"Bermula dari filem Pulang, seterusnya filem Hantu Kak Limah, penonton sudah mula memberikan respon positif terhadap filem tempatan.

"Kutipan pecah panggung Hantu Kak Limah benar-benar membuka mata ramai pihak dan penerimaan penonton terhadap filem Munafik 2 juga memberi satu dimensi baru terhadap dunia perfileman.

"Semoga filem lain juga mula diterima dengan baik oleh penonton tempatan dan saya berharap agar sokongan terhadap filem Melayu semakin bertambah," katanya lagi.