Tutup

Titi Kamal kongsi detik seram penggambaran filem 'Makmum'

Titi Kamal kongsi detik seram penggambaran filem 'Makmum'
Makmum mengisahkan Rini (Titi Kamal) seorang penjaga rumah mayat diusir keluar dari rumahnya dan memilih untuk bekerja di asrama puteri. - Gempak
PELAKON Indonesia, Titi Kamal mendedahkan dia berdepan dengan pelbagai perkara misteri semasa menjalani penggambaran filem Makmum.

Menurut Titi, menjalani lokasi penggambaran di Ciherang, Sumedang Selatan, Jawa Barat yang terkenal sebagai kawasan ‘keras’ sudah membuatkan dia takut berikutan rumah itu sendiri didakwa berhantu.

“Ketika salah seorang pelakon, Tissa Biani sedang melakonkan adegan solat seorang diri di dalam surau, lokasi sebenar tempat itu merupakan sebuah rumah mayat yang sudah lama tidak digunakan.



“Waktu itu semua sudah senyap di set dan tiba-tiba ada suara berbisik kecil sama seperti yang anda dengar di trailer menyebut ‘Allahuakbar’.

“Jadi pengarah bertanya, siapa yang bersuara kerana bunyi itu kedengaran sangat dekat. Tapi waktu itu semua senyap jadi itu ternyata bukan suara kami,” cerita Titi kepada Gempak.
Makmum merupakan filem seram pertama buat Titi dan berdepan dengan pengalaman dikacau perkara misteri tidak melemahkan semangatnya.

“Seorang lagi pelakon, Bianca Hello ada bersama saya di satu ruangan dan ketika itu, saya sedang tidur.

“Dia kemudiannya mendengar seseorang yang sedang bernafas dengan laju dan bunyinya agak dekat. Tetapi saya waktu itu sedang tidur dalam keadaan yang biasa,” ujar Titi lagi.

Malah, tidak hanya pelakon, kru penggambaran juga turut berdepan peristiwa dikacau oleh ‘perkara’ ini.

“Ada seorang kru penggambaran yang merupakan orang terakhir yang tinggal di set setelah kami semua pulang.

“Jam 12 malam, dia terdengar seperti bunyi seseorang sedang mandi di bilik air. Jadi dia pun tunggulah, mungkin ada kru atau pelakon yang masih belum pulang.

“Lama dia tunggu dan kemudian bunyi mandi itu hilang. Jadi dia cuba masuk ke dalam bilik air itu untuk melihat jika ada orang tetapi tiada sesiapa pun yang berada di situ,” komennya lagi.

Makmum mengisahkan Rini (Titi Kamal) seorang penjaga rumah mayat diusir keluar dari rumahnya dan memilih untuk bekerja di asrama puteri.

Ketika waktu cuti sekolah, tiga pelajar Nurul (Tissa Bianni), Putri (Adila Fitri) dan Nisa (Bianca Hello) tidak dibenarkan pulang kerana keputusan peperiksaan mereka yang teruk.

Pelbagai peristiwa seram berlaku pada mereka termasuklah kewujudan hantu makmum yang sering mengacau mereka ketika mereka solat.

Rupanya ada kisah dendam lama yang disimpan oleh pengetua lama dan penjaga asrama puteri itu.

Filem Makmum sudah berada di pawagam Malaysia sejak 15 Ogos lalu.

Sehingga kini, filem ini berjaya mengutip jumlah kutipan RM1.5 juta dalam masa empat hari sahaja.


Tag: Titi Kamal, Makmum, detik seram, penggambaran filem Makmum, Sumedang Selatan, Ciherang, pelakon Indonesia


Komen Anda?

* Klik pada "Sort by" untuk kemaskini komen

PENAFIAN:
Astro AWANI tidak bertanggungjawab terhadap pendapat yang diutarakan melalui artikel ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Terima kasih.