Azmin tidak dapat dikaitkan dengan video intim - Ketua Polis Negara

Azmin tidak dapat dikaitkan dengan video intim - Ketua Polis Negara
Menurut Abdul Hamid, proses pengecaman wajah tidak dapat mengaitkan Mohamed Azmin dalam video intim itu.
KUALA LUMPUR: Polis mengesahkan Menteri Hal Ehwal Ekonomi, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali tidak dapat dikaitkan sebagai pelaku dalam penyebaran video intim.

Ketua Polis Negara, Datuk Seri Abdul Hamid Bador berkata, ini berdasarkan proses pengecaman wajah yang telah dijalankan oleh Cyber Security Malaysia mendapati ia adalah negatif.

"Hasil pengecaman wajah adalah negatif dan tidak dapat mengaitkan pelaku di dalam video tersebut dengan individu (Azmin) yang dimaksudkan namun keberangkalian video tersebut tulen adalah tinggi," katanya dalam satu kenyataan pada Khamis.


Mengulas lanjut, Abdul Hamid berkata, hasil siasatan polis mendapati wujud pakatan jahat yang didalangi oleh seorang pemimpin sebuah parti politik.

"Ia bertujuan mengaib dan menjatuhkan reputasi individu tertentu.

"Video yang disebarkan dengan tujuan membangkitkan kegusaran masyarakat tersebut telah dihasilkan oleh pihak yang diupah dengan ratusan ribu ringgit," jelas beliau lagi.

BACA: Video intim Haziq tulen - Ketua Polis Negara


Tag: Azmin tidak dapat dikaitkan dengan video intim, Azmin Ali, Ketua Polis Negara, video intim, Abdul Hamid Bador



Komen Anda?

* Klik pada "Sort by" untuk kemaskini komen

PENAFIAN:
Astro AWANI tidak bertanggungjawab terhadap pendapat yang diutarakan melalui artikel ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Terima kasih.