Tutup

Sebak, lagu 'Bertemu dan Berpisah' iringi persemadian pemandu SUV Mazda

Sebak, lagu 'Bertemu dan Berpisah' iringi persemadian pemandu SUV Mazda
Ahli keluarga dan sahabat tidak dapat menahan perasaan ketika mereka menyanyikan lagu 'Bertemu dan berpisah' dan mengungkapkan 'selamat jalan Moey Yun'. - Foto Astro AWANI
GEORGE TOWN: Mayat pemandu SUV Mazda CX5, mendiang Moey Yun Peng, yang maut dalam kemalangan dengan kenderaan lain di KM 4.0 di Jambatan Pulau Pinang Ahad lepas sempurna dibakar dan disemadikan di Krematorium Berapit, Bukit Mertajam jam 11.45 pagi Khamis.

Suasana pilu menyelubungi pusat pembakaran mayat sebaik jasad mendiang tiba kira -kira jam 11.30 pagi diiringi saudara lelaki dan perempuan mendiang.

Ahli keluarga dan sahabat tidak dapat menahan perasaan ketika mereka menyanyikan lagu
'Bertemu dan berpisah' dan mengungkapkan 'selamat jalan Moey Yun' pada upacara penghormatan terakhir itu.
Terdahulu, lebih 200 ahli keluarga dan rakan melakukan upacara keagamaan dan penghormatan terakhir di rumah mendiang di Taman Kempas, Butterworth.


BACA: 'Dia sudah 'pergi' biarlah imej yang baik ditinggalkan' - Keluarga Moey Yun Peng

BACA: Pilu lihat mayat pemandu terperangkap dalam SUV jatuh jambatan
lebih 200 ahli keluarga dan rakan melakukan upacara keagamaan dan penghormatan terakhir di rumah mendiang di Taman Kempas, Butterworth. - Foto Astro AWANI


Dalam kejadian 2.54 pagi Ahad, SUV jenis Mazda CX-5 yang dipandu Yun Peng, seorang penuntut kolej swasta, terhumban ke laut selepas berlanggar dengan sebuah kereta lain jenis Toyota Vios dalam kemalangan di Kilometer 4, Jambatan Pulau Pinang.



Usaha untuk mengeluarkan kenderaan dan mayat Yun Peng dari dasar laut, mengambil masa lebih 24 jam sebelum berjaya dikeluarkan Selasa petang.

Mayat mangsa yang masih berada di tempat duduk pemandu kenderaan dengan tali pinggang keledarnya masih terpasang, ditemukan dalam SUV yang remuk itu semasa ditarik keluar dari laut pada jam 6.07 petang.



Tag: Toyota, kemalangan, maut, mayat, mangsa, kereta, keluarga, Jambatan Pulau Pinang, Moey Yun Peng


Komen Anda?

* Klik pada "Sort by" untuk kemaskini komen

PENAFIAN:
Astro AWANI tidak bertanggungjawab terhadap pendapat yang diutarakan melalui artikel ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Terima kasih.