UMNO sedang memantau tujuh pemimpin parti itu sebelum dirujuk kepada lembaga disiplin susulan kenyataan dan tindakan yang didakwa merugikan UMNO.

Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor bagaimana pun tidak mendedahkan nama tujuh pemimpin Melayu yang terlibat.

"Terdapat tujuh pemimpin yang sedang dipantau. Kadang-kala cerita yang kita dengar berbeza daripada apa yang disebut," kata Tengku Adnan dalam satu sidang media di sini, hari ini.

Baru-baru ini, bekas Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Saifuddin Abdullah berdepan tekanan hebat serta menerima surat tunjuk sebab kerana menghadiri sidang meja bulat pembentukan blok pembangkang, Pakatan Harapan pada 22 September lalu.

Dalam pada itu, mengulas mengenai kritikan berterusan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, Tengku Adnan berharap media menghentikan sifat melaga-lagakan pemimpin.

"Hari ini pun saya dengar laman web dia (Dr Mahathir) telah mula 'attack' saya , tidak apalah. Saya lakukan kerja saya sebagai Setiausaha Agung, akhirnya kita akan tahu mana baik dan mana yang buruk.

"jangan kita nak lagakan, sudah-sudahlah," ujar Tengku Adnan.

BACA: Saifuddin mungkin langgar perlembagaan UMNO - Khairy