NEYMAR melakukan kesilapan apabila meninggalkan Barcelona dan kelab LaLiga itu harus melakukan segalanya untuk membawanya pulang, kata bekas pemain, Rivaldo.

Bintang Brazil itu dikaitkan dengan kepulangan ke kelab gergasi Catalan itu selepas dua tahun menyertai Paris Saint-Germain (PSG) menerusi perpindahan yang memecahkan rekod dunia bernilai EUR222 juta (RM1.08 bilion).

Delegasi daripada Barca dilaporkan berada di ibu negara Perancis itu kelmarin untuk melakukan perbincangan tatkala ia perlu dilengkapkan sebelum tamat jendela perpindahan, 2 September depan.

BACA: Neymar mahu kembali ke Barcelona

Real Madrid juga dilaporkan berminat untuk mendapatkan khidmat pemain berusia 27 tahun itu tetapi Rivaldo - yang mewakili Barca sejak 1997 sehingga 2002 - menggesa bekas kelabnya itu bertindak lebih pantas dan tidak membiarkan pasukan lain membelinya.

"Semua orang tahu apa yang berlaku dengan Neymar. Keputusannya meninggalkan Barca adalah sesuatu yang salah.

"Dia tidak sepatutnya meninggalkan kelab terbesar di dunia. Namun, dia kini mahu pulang dan mengakui kesilapannya," katanya.

BACA: 10 perpindahan tumpuan musim baharu 2019/2020

BACA: Neymar sembuh, tidak disingkirkan daripada skuad PSG

"Saya harap presiden serta semua individu dalam pihak pengurusan tidak akan membenarkannya pergi ke kelab lain.

"Mereka perlu menyelesaikan perbincangan dengan PSG untuk membolehkannya pulang ke kelab yang tidak patut dia tinggalkan sebelum ini," tambah Rivaldo.