KUALA LUMPUR: Malaysia Airlines menandakan permulaan penerbangan sulungnya dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KUL) ke Lapangan Terbang Antarabangsa Sardar Vallabhbhai Patel (AMD) di Ahmedabad, India, baru-baru ini.

Penerbangan MH106 berlepas dalam perjalanan sulungnya ke AMD pada jam 6.50 petang waktu tempatan.

Penumpang dijamu dengan persembahan tarian khas India Utara dan menerima cenderahati sebagai tanda penghargaan daripada Malaysia Airlines, sambil menambah sentuhan kegembiraan untuk perjalanan mereka.

Acara pelepasan itu dihadiri oleh Ketua Operasi Pegawai Penerbangan Malaysia, Kapten Nasaruddin A Bakar; Ketua Pegawai Komersial Syarikat Penerbangan (MAG), Dersenish Aresandiran bersama pegawai kanan dari MAG dan Malaysia Airports Holdings Bhd (MAHB).

Dengan penambahan laluan baharu itu, Malaysia Airlines kini menawarkan sambungan point-to-point dari Kuala Lumpur ke sembilan hab utama di India, menyediakan penumpang dengan peningkatan pilihan dan fleksibiliti untuk perjalanan antara kedua-dua negara.

Malaysia Airlines telah mengendalikan penerbangan terus ke New Delhi, Bengaluru, Mumbai, Chennai, Hyderabad, Kochi, Amritsar dan Trivandrum.

Selain itu, syarikat penerbangan itu juga baru-baru ini mengumumkan mulai 15 Januari 2024, ia akan meningkatkan kekerapannya kepada Amritsar daripada dua kali seminggu kepada empat kali seminggu berikutan permintaan yang tinggi dan prestasi faktor beban. -Dagang News