Malaysia Airlines Bhd melancarkan perkhidmatan WhatsApp rasmi syarikat itu kepada penumpang dengan menyediakan maklumat pengesahan tempahan dan kemas kini status penerbangan, secara terus menerusi aplikasi mesej.

Syarikat penerbangan nasional itu adalah syarikat penerbangan pertama di Malaysia dan antara sebilangan kecil di dunia yang menyertai Penyelesaian Perniagaan WhatsApp.

Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan, Izham Ismail, berkata Penyelesaian Perniagaan WhatsApp itu membolehkan Malaysia Airlines meraih lebih ramai pelanggan berikutan WhatsApp adalah satu daripada aplikasi mesej terkenal, membabitkan lebih 1.5 bilion pengguna di seluruh dunia.

"Perkhidmatan baharu ini akan menambah baik pengalaman pelanggan yang kini sentiasa berhubung," katanya dalam kenyataan hari ini.

Penyediaan aplikasi WhatsApp oleh syarikat penerbangan itu adalah susulan pelancaran tiga penyelesaian digitalnya, MHguardian, MHfeedback dan MHchat pada April 2018.

Pelanggan Malaysia Airlines boleh mengakses perkhidmatan berkenaan dengan menghantar mesej kepada +60387774570 atau klik http://bit.ly/mhwhatsapp.

-- BERNAMA