Syarikat penerbangan tambang murah patuh syariah pertama Malaysia, Rayani Air memaklumkan syarikat itu telah menggantung operasinya berkuat kuasa Jumaat bagi rancangan perstrukturan semula perkhidmatannya .

Perkara itu dimaklumkan pemilik Rayani Air, Ravi Alagendrran dalam sepucuk emel kepada kakitangan syarikat itu semalam dan disahkan jurucakap syarikat itu ketika dihubungi Astro AWANI pagi ini.

“Adalah dimaklumkan kami telah menggantung operasi kami serta merta sehingga tempoh yang akan diberitahukan kelak. Ini sebahagian dari rancangan perstrukturan semula perkhidmatan kami.

“Anda boleh mengarahkan kakitangan anda untuk menutup operasi dan menghitung semula aset syarikat,” katanya dalam emel itu.

Ravi turut memaklumkan penggantungan itu sehingga tempoh yang akan dimaklumkan kelak.

Ravi turut memaklumkan penggantungan itu sehingga tempoh yang akan dimaklumkan kelak.

"Semua bayaran balik dan pertanyaan berkaitan dengan penumpang yang telah ditempah awal, perlu dipanjangkan kepada [email protected] atau hubungi pusat panggilan di +603-27214925 (beroperasi setiap hari dari pukul 9 pagi sehingga 6 petang)," ujar Ravi.

Ravi turut mengesahkan Rayani Air terpaksa membatalkan beberapa penerbangannya berikutan mogok yang dilancarkan juruterbangnya pada Jumaat.

Tindakan mogok juruterbang menyebabkan beberapa penerbangan Rayani Air dibatalkan.