TIGA anggota polis di Newborough, Australia menyerbu sebuah majlis sambutan hari ulang tahun kelahiran seorang wanita yang ke-100, lantas menggari tangan individu yang sedang diraikan itu.

Datang dengan kenderaan polis, anggota berseragam itu terus menyasarkan wanita berkenaan yang sedang seronok bersama rakan-rakan dan ahli keluarga.

Tiada apa yang boleh dilakukan wanita itu, malah tetamu yang hadir juga tidak dapat berbuat apa-apa untuk membantunya.

Bagi Jean Bicketon, seorang bekas jururawat, insiden itu ‘pasrah’ diterimanya, malah disertai rasa ‘bersyukur’ dan gembira kerana itulah pengalaman yang hendak dirasainya sendiri.

Untuk sambutan 100 tahun usianya, aksi ditangkap polis dan digari itu adalah hadiah yang dimahukannya!

DailyMail UK melaporkan, hasrat ‘ditangkap pihak berkuasa’ itu telah mendapat kerjasama Polis Victoria yang mahu menggembirakan Bicketon, yang dalam majlis itu dilihat memakai dres merah jambu dan berhias tiara di kepalanya.

“Saya tidak pernah ditahan polis seumur hidup saya. Saya beritahu mereka, bahawa saya tak pernah mabuk dan tak pernah ditangkap. Tak pernah kehilangan lesen memandu dan tidak pernah buat masalah,” ujar Bicketon.

Sekeping gambar juga dikongsi laman Facebook jabatan polis berkenaan, menunjukkan Bicketon duduk bergambar di hadapan kereta polis bersama tiga anggota bertugas.

“Apabila kami mengetahui tentang keinginan Jean Bicketon, pasukan kami di balai Moe siap sedia untuk bertindak dan menunaikan permintaannya.

"Ketika meraikan hari kelahirannya itu di pusat jagaan orang tua Narracan Gardens, tiga konstabel muda menyerbu masuk, bersama lampu dan siren, bagi memastikan hasrat wanita itu dilunaskan,” ujar Polis Victoria melalui laman Facebook jabatan itu.

Bicketon mengakui, hari itu merupakan antara hari yang paling indah sepanjang hayatnya.