KUALA LUMPUR:Bekas peserta sebuah program realiti keagamaan, Syed Shah Iqmal Syed Mohd Shaiful, 25, menuntut agar individu yang menfitnahnya di laman sosial agar segera tampil dengan permohonan maaf.

Dalam satu kenyataan, dia yang lebih dikenali dengan panggilan Da'i Syed berkata, semua kenyataan yang dibuat individu-individu terbabit adalah fitnah serta telah ditokok tambah, dan menyifatkan ia adalah tohmahan yang amat dahsyat untuk dirinya.

"Saya menuntut semua pengguna Twitter berkenaan agar memadam kenyataan-kenyataan tersebut. Permohonan maaf secara bertulis juga perlu dilakukan bagi memperbetulkan keadaan.

"Jika masih berdegil, saya akan memulakan tindakan saman fitnah terhadap mereka," katanya.


Pemenang tempat keempat program realiti keagamaan ini juga memaklumkan dia sangat terkesan dengan fitnah yang dilemparkan dan sudah membuat laporan polis pada Selasa.

Syed juga meminta orang ramai agar menghormati situasi semasa antara dia dan bapanya, yang turut dijadikan modal sesetengah pihak untuk membuat spekulasi sedangka baginya ia adalah perkara bersifat peribadi.

Terdahulu, seorang pengguna Twitter menuduh dia merogol gadis, malah turut menyertakan beberapa dakwaan daripada beberapa individu lain dalam entri di akaunnya.