Tahukah anda, selebriti kesayangan ramai seperti Fattah Amin, Tomok dan Pekin Ibrahim merupakan mahasiswa jurusan Ijazah Sarjana Pengurusan Industri Kreatif (BCIM) di Universiti Utara Malaysia (UUM)?

Mereka dan beberapa rakan artis yang lain seperti Aril, Zahid, Ammar Habir (Drama Band) dan Acap (Pretty Ugly) bakal menjayakan pementasan muzikal Cinta Pertama The Musical di UUM Sintok, Kedah pada 11 Disember ini.

Pementasan muzikal yang diarahkan Raja Mukhriz ini merupakan projek khas melibatkan 38 orang pelajar BCIM/UUM Kuala Lumpur bagi semester kelima sempena majlis penyampaian Anugerah Dekan yang dianugerahkan kepada mereka yang layak.

Selain itu, Cinta Pandang Pertama The Muscial mengisakan cerita mencuti hati pelajar BBIM/UUM yang pertama kali menjejakkan kaki ke universiti dan melihat rakan seperjuangan sama yang sudah lama dikenali dalam industri seni turut menuntut jurusan ijazah yang sama.

Kisah mencuit hati ini diselangi dengan beberapa konflik yang melibatkan perbezaan ideologi dan pendapat serta ketegangan yang berlaku di antara pelajar muzik dan filem.

Cinta Pertama The Musical dianjurkan pelajar-pelajar BCIM/UUM Kuala Lumpur di bawah kelolaan Idzwan Yacob dan disokong sepenuhnya oleh UUM.