VOKALIS kumpulan rock popular, Muse, Matthew Bellamy mengungkapkan rasa teruja dapat kembali ke Kuala Lumpur pada Konsert Muse: Will Of The People World Tour 2023, di Stadium Nasional Bukit Jalil, malam tadi,

Disaksikan lebih 53,000 penonton, penampilan Matthew diiringi dua anggota band, iaitu pemain bes, Chris Wolstenholme dan pemain dram, Dominic Howard di pentas disambut sorakan gemuruh peminat yang menantinya seawal jam 9 pagi.

Matthew memulakan persembahan dengan lagu Will Of The People dengan aksi cukup luar biasa meskipun usianya sudah mencecah 40-an membuktikan stamina masih ‘berbisa’.

“Kami teruja dapat bertemu anda semua di Kuala Lumpur selepas 16 tahun,” katanya disambut sorakan gemuruh penonton yang berada di dalam stadium.

Konsert yang bermula tepat jam 9.25 malam tadi turut menyaksikan Muse mempersembahkan rangkaian lagu popular mereka antaranya Time Is Running Out, Hysteria, Plug In Baby, Supermassive Black Hole dan banyak lagi.

Kredit: Stadium Nasional

Farid Azih, 38, berpuas hati dengan persembahan kumpulan Muse pada malam tadi.

Salah seorang peminat Muse ketika ditemui Astro AWANI, Farid Azih, 38, memberitahu rangkaian lagu dipersembahkan pada malam tadi ternyata mengembalikan memori ketika zaman universiti.

“Saya membesar dengan lagu-lagu Muse. Semua lirik lagu mereka saya masih hafal.

“Terima kasih Muse datang ke Kuala Lumpur dan membuat persembahan terbaik, sebuah pengalaman tak dapat saya lupakan,” katanya.

Linna Masud, 37, yang menetap di Australia sanggup terbang pulang ke Malaysia untuk menonton persembahan kumpulan Muse malam tadi.

Dalam pada itu, Linna Masud, 37, yang menetap di Australia dan sanggup terbang pulang ke Malaysia demi menyaksikan persembahan Muse pula berpendapat konsert malam tadi antara persembahan terbaik pernah dihadirinya.

“Sebagai peminat saya hafal kesemua lagu-lagu mereka. Saya merupakan peminat mereka sejak di kolej lagi. Terima kasih Muse hiburkan kami di sini, sebuah pengalaman indah. Harap mereka datang lagi,” katanya.

Malaysia menjadi satu-satunya negara di Asia yang menjadi lokasi kumpulan Muse mengadakan persembahan jelajah dunia Will Of The People World Tour 2023 anjuran Hello Universe.

Muse mengadakan konsert kali kedua di negara ini selepas persembahan pertama di Stadium Negara pada 2007.

Kali terakhir Muse mengadakan persembahan di Asia pada 2019 menerusi acara Singapore Grand Prix yang juga sebahagian dari jelajah Konsert Simulation Theory.