Sebuah berita mengejutkan datang dari dunia politik India selepas salah satu parti yang berkuasa di sana, BJP MP, menuduh bahawa trio Khan iaitu Shah Rukh Khan, Aamir Khan dan Salman Khan tidak layak untuk beraksi di layar perak atau televisyen.

Menurut perwakilan parti tersebut, Sadhvi Prachi, trio Khan ini telah merugikan negara kerana peranan mereka mempromosikan adegan yang menggunakan kekerasan.

Tidak hanya trio Khan, Hrithik Roshan juga turut dipersalahkan keranan bertanggungjawab atas kebanyakan tindakan kekerasan yang dilakukan masayarakat India.

“Saya pernah bertanya kepada seorang anak kecil yang mengaku ingin menjadi seperti Hrithik Roshan, Shahrukh Khan, Salman Khan, dan Aamir Khan. Saya soal mengapa, jelasnya mereka sangat bagus apabila bertarung dan melakukan adegan kekerasan," ujar Sadhvi kepada pihak media.

Jawapan tersebut membuatkan parti BJP MP menyarankan anak muda India agar tidak lagi menonton filem aksi Hrithik Roshan dan trio Khan di bioskop. Mereka juga menyarankan kepada pengikut sayap kanan Hindu agar membakar semua poster film trio Khan yang sedia ada.