TAHUN ini merupakan tahun yang sangat sukar buat sektor ekonomi.

Penularan pandemik COVID-19 telah memberi impak yang sangat besar kepada ekonomi negara dan juga dunia.

Kesannya, ramai pekerja yang kehilangan kerja ekoran pengecilan saiz operasi syarikat selain terdapat sejumlah organisasi yang menutup kedai.

Dan pada Sabtu, syarikat penerbangan Malindo Air menjadi bualan netizen apabila menyaksikan krew syarikat penerbangan itu saling mengucapkan selamat tinggal dengan kata kunci Signing Off sebagai tanda telah tamat perkhidmatan secara rasmi.

Astro AWANI kongsikan antara petikan perkongsian daripada bekas krew penerbangan Malindo Air.

Kesedihan tersebut turut dikongsi oleh netizen yang menyaksikan ramai krew membuat ciapan tersebut.


Kita doakan supaya #MalaysiaBangkit dengan cepat dan semua negara akan bebas daripada COVID-19 serta mampu memberi ruang dan peluang kepada semua sektor ekonomi untuk pulih dengan kadar segera.

Untuk anda yang kurang bernasib baik, percayalah rezeki itu luas, jangan pernah mengalah. semoga segala urusan anda dipermudahkan.

Pada 12 Oktober lalu, Malindo Air mengumumkan bakal memberhentikan sekitar 2,200 kakitangan atau lebih separuh daripada 3,200 tenaga kerjanya.

Proses pemberhentian kerja melibatkan kakitangan yang terlibat dijangka selesai pada 30 November depan manakala kakitangan yang tidak terjejas diperlukan melakukan tugasan yang pelbagai.

BACA: 2,200 kakitangan Malindo akan diberhentikan kerja akibat COVID-19