Operasi Pusat Akuatik Paroi dan Pusat Akuatik Seremban 2 di Negeri Sembilan dijangka dibuka kepada orang ramai pada Isnin depan mengikut prosedur operasi standard (SOP) yang ditetapkan.

Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Pembangunan Belia dan Sukan negeri Datuk Mohamad Taufek Abd Ghani berkata Majlis Bandaraya Seremban (MBS) dan Majlis Sukan Negeri (MSN) Negeri Sembilan yang menguruskan pusat akuatik berkenaan sudah dihubungi dan memaklumkan memerlukan sedikit masa sebelum beroperasi.

"Saya sudah menghubungi MBS dan MSN Negeri Sembilan sebentar tadi dan mereka memaklumkan pusat akuatik itu memerlukan sedikit masa lagi dan kita jangka akan dibuka pada Isnin depan. Jadi saya berharap semua pengguna kolam renang di negeri ini dapat bersabar," katanya ketika ditemui pada Rabu.

Pada 22 Jun lepas, Menteri Kanan (Kluster Keselamatan) Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob dipetik sebagai berkata, aktiviti riadah kolam renang di kolam renang awam, hotel, kondominium, komuniti berpagar, serta kolam renang persendirian dengan SOP ditetapkan, dibenarkan bermula pada 1 Julai.

Dalam perkembangan lain, Mohamad Taufek berkata perkembangan projek menaik taraf Kompleks Belia dan Sukan (KOMBES), Paroi yang menelan kos RM4 juta setakat ini mencapai kemajuan sebanyak 10 hingga 20 peratus dan ia merupakan projek di bawah Kementerian Belia dan Sukan.

Projek itu dimulakan sejak penghujung tahun lepas dan ditangguhkan susulan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dan ketika ini baru sahaja dimulakan semula.

-- BERNAMA