Berdasarkan kajian yang dilakukan oleh Southwestern University, Texas USA terbukti bahwa kopi hitam dapat meningkatkan titik ghairah wanita. Jadi dengan meminum segelas kopi hitam sememangnya berpoten si dalam menaikkan hormone wanita. Kandungan kafeein dalam kopi hitam meningkatkan denyutan jantung dan frekuensi pernapasan wanita dan ini baik untuk dapat menikmati hubungan seks bersama pasangan anda.

coffee-coffee-beans-food-photography-600x375.jpg
Kopi hitam mengandung antioksidan dan kafein yang berfungsi melancarkan peredaran darah. Kandungan yang terdapat dalam kopi dapat menghidarkan dari kita dari penyakit serangan jantung bahkan hingga stroke, hal tersebut diperkuat dengan adanya hasil penelitian dari sejumlah 83000 wanita dalam usia 24 tahun memiliki resiko 18% lebih rendah jika dibandingkan dengan yang tidak mengkonsumsi kopi. Penelitian tersebut mereka meminum kopi 2-3 cangkir kopi dalam satu hari.

Jangan sampai Anda meminum kopi secara berlebihan karana akan menimbulkan efek samping yang berbahaya terhadap tubuh kita.

Manfaat Kopi Bagi Kecantikan
- Mencegah dan Mengurangi Kerutan di Kulit
- Menghaluskan Kulit
- Mencegah Timbulnya Jerawat
- Melembabkan Kulit
- Membantu Menghilangkan Sel Kulit Mati
- Menghilangkan Bau Badan
- Menghilangkan Selulit
- Menetralkan Kulit Yang Teriritasi
- Memberikan Nutrisi pada Kulit

Bagi penghidap penyakit jantung, kencing manis, dan darah tinggi, pengambilan kopi tidak akan memberi sebarang kesan negatif terhadap tahap kesihatan mereka. Namun begitu, kesan pengambilan kopi yang positif hanya berlaku jika seseorang itu meminum kopi dalam kuantiti yang sederhana dalam sehari. Kajian turut menunjukkan bahawa kopi tidak mempunyai kesan kardiovaskular seperti peningkatan kadar denyutan jantung, kadar denyutan jantung yang tidak stabil serta tekanan darah yang tinggi. Malah, risiko penyakit kardiovaskular adalah 10 peratus lebih rendah.