KUALA LUMPUR: Seorang lelaki warga warga asing ditemukan maut dalam keadaan mengerikan selepas terjatuh dari tingkat 29 sebuah bangunan di Bandar Utama, Petaling Jaya, Selangor.

Menurut Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Mohamad Fakhrudin Abdul Hamid, pihaknya menerima panggilan daripada orang awam berhubung kejadian pada 3.05 petang, pada Khamis.

"Setibanya di tempat kejadian, polis mendapati mangsa dalam keadaan terbaring di bahagian tepi blok bangunan dengan kepala terputus daripada badan.

"Siasatan awal mendapati, mangsa berumur 43 tahun dan bekerja sebagai tukang cuci di sebuah restoran di bangunan tersebut.

"Semakan rakaman kamera litar tertutup pula mendapati mangsa kelihatan berada di tepi kawasan balkoni bangunan pada jam 2.46 petang dan selepas itu tiada lagi kelihatan pergerakan mangsa di kawasan tersebut," katanya dalam satu kenyataan, pada Jumaat.

Mohamad Fakhrudin berkata, mayat mangsa telah dibawa ke Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) untuk tindakan selanjutnya.