Pelumba negara, Mohd Zamri Baba dilaporkan berada dalam keadaan kritikal selepas terlibat dalam insiden ngeri ketika beraksi dalam pusingan dua Kejuaraan Motosikal Asia FIM (ARRC) di Litar Sentul, Indonesia kelmarin.

Memetik laporan media tempatan, Zamri yang beraksi dalam kelas perdana, SuperSport 600cc, dikatakan masih diletakkan di bawah pengawasan perubatan di Hospital Petra Permata, Sentul dan kemalangan ini telah disahkan oleh Persekutuan Motosikal Antarabangsa (FIM) dalam sebuah kenyataan.

Difahamkan, pelumba negara yang berusia 34 tahun terjatuh ketika pusingan keempat perlumbaan sebelum dirempuh pelumba di belakangnya dan Zamri kemudian dikejar ke hospital untuk mendapatkan rawatan lanjut.

Dalam perkembangan yang sama, pengamal media sosial yang terkejut dengan berita kemalangan itu tidak melepaskan peluang untuk melahirkan ucapan doa kepada Zamri agar dia akan sembuh secepat mungkin.


















Bagaimanapun, pengamal media sosial diminta untuk tidak sebarkan spekulasi mengenai Zamri mengalami kecacatan anggota kerana setakat ini tidak ada sebarang pengesahan terhadap berita tersebut.