KUALA LUMPUR: Konvoi Pembawa Panji Al-Abrar Bermotosikal World #QuranHour 1444H, yang merupakan program pecutan akhir, telah dilancarkan pada 11 April 2023. Ini adalah beberapa fakta tentang konvoi tersebut:

1. Konvoi ini diadakan untuk menarik lebih ramai orang terutama golongan muda untuk menyertai World #QuranHour ke-8 dengan menggunakan program Pembawa Panji Al-Abrar Bermotosikal.

2. Konvoi ini melibatkan seramai 50 peserta yang terdiri daripada pelbagai lapisan masyarakat dan kerjaya.

3. Konvoi ini menampilkan program Pembawa Panji Al-Abrar Bermotosikal untuk membawa Misi Surah Al-Insan: Memanusiakan Ummah bermula di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) ke Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi).

4. Konvoi ini memfokuskan 11 karakter Al-Abrar untuk ditanam dalam diri dan mengajak peserta untuk membawa ajakan atau seruan untuk melakukan perubahan kerangka minda dan sistem operasi diri dengan panduan al-Quran.

5. Konvoi ini berakhir dengan penyerahan Panji Al-Abrar kepada Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama) Datuk Mohd Na'im Mokhtar di perkarangan bangunan Jawi.