Selepas empat hari bertarung nyawa, pekerja syarikat penghantaran yang parah ditikam rakan sekerjanya dalam pergaduhan di sebuah syarikat penghantaran di Balik Pulau meninggal dunia hari ini.

Timbalan Ketua Polis Daerah Barat Daya, DSP Jafri Mohd Zain berkata mangsa, Aidil Asran Omar, 24 tahun meninggal dunia pada jam 11.15 pagi tadi di Hospital Pulau Pinang (HPP).

Sebelum ini, mangsa yang parah ditikam menjalani pembedahan usus dan ditempatkan di Unit Rawatan Rapi (ICU) HPP.

Jafri berkata, susulan itu, polis telah mengklasifikasikan semula kes dari seksyen 326 Kanun Keseksaan kepada Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

Suspek berusia 27 tahun sebelum ini ditahan reman selama lima hari bagi membantu siasatan.

"Pihak kita akan memohon untuk melanjutkan tempoh tahanan reman susulan kematian mangsa hari ini," katanya ketika dihubungi hari ini.

BACA: Parah ditikam rakan sekerja gara-gara lewat masuk kerja

Lelaki itu ditahan di Nibong Tebal jam 6.30 petang Selasa selepas melarikan diri dengan menunggang motosikal selepas kejadian.

Beliau berkata polis turut merampas pisau yang digunakan dalam kejadian itu bersama lelaki berusia 27 tahun yang mempunyai rekod lampau berkaitan dua kes dadah dan satu kes jenayah tersebut.

Dalam kejadian jam 1.30 petang Selasa lepas, seorang pekerja sebuah syarikat penghantaran mengalami kecederaan parah di rusuk kiri, dada dan tangan selepas ditikam rakan sekerjanya.

Siasatan awal mendapati suspek sangat marah dan berang kerana ada di antara pekerja kumpulan itu termasuk mangsa tidak menepati masa ketika menjalankan tugas dan sebelum ini suspek telah beberapa kali menegur mereka.

Lelaki itu juga dipercayai berdendam dengan mangsa dan beberapa lagi pekerja di situ kerana terpaksa menjalankan kerja sendirian ketika lori tiba untuk mengambil barangan penghantaran.