Polis sudah mengenalpasti kumpulan pelajar sebuah sekolah menengah di Jelutong berhubung insiden pergaduhan membabitkan dua pelajar sekolah itu dalam kejadian pada Khamis lalu dan semalam.

Kedua-dua pelajar yang berumur 14 tahun itu didakwa menjadi mangsa buli sekumpulan pelajar senior tingkatan 4 dan 5 sekolah berkenaan.

Ketua Polis Daerah Timur Laut, ACP Gan Kong Meng memaklumkan, polis sedang menyiapkan kertas siasatan yang akan dirujuk kepada Timbalan Pendakwaraya dalam masa terdekat.

Katanya, kedua-dua pelajar yang menjadi mangsa buli itu tampil membuat laporan polis bersama ibu bapa masing-masing.

Laporan polis dibuat di balai polis Jelutong pada 9 April dan pihak polis telah merekod keterangan mangsa.

“Polis setelah menerima dua laporan pada semalam dan pihak polis telah menjalankan siasatan di bawah Seksyen 323 iaitu mendatangkan kecederaan ringan dan dalam seksyen ini kita perlu perintah untuk menyiasat dan kita telah perolehi. Mangsa telah kita hantar kepada pihak hospital untuk diperiksa oleh doktor dan gambar-gambar yang dikatakan menjadi tempat mangsa dipukul telah dirakamkan.” ulas ACP Gan Kong Meng, Ketua Polis Daerah Timur Laut.

Siasatan awal mendapati , kejadian tercetus akibat pertelingkahan dan perang mulut antara pelajar tingkatan dua terbabit dengan kumpulan pelajar senior sekolah itu sehingga mencetuskan pergaduhan.

Kejadian difahamkan berlaku di kantin sekolah berkenaan kira-kira jam 12 tengahari dilakukan oleh kumpulan yang terdiri daripada 15 pelajar.

Bagaimanapun, Gan menegaskan kejadian itu tidak mempunyai sebarang kaitan dengan mana-mana kumpulan samseng dan memaklumkan pihaknya juga telah bertemu dengan pihak sekolah dan pelajar serta waris yang terlibat hari ini dan berjaya mendamaikan kedua-dua pihak .

Dua pelajar yang cedera itu menerima rawatan lanjut di hospital Pulau Pinang dan pihaknya kini sedang menunggu laporan perubatan mangsa buli dari pihak hospital bagi melengkapkan siasatan.