BRUNO Fernandes berasakan Manchester United kembali menjadi sebuah pasukan sekali lagi berikutan kemenangan dramatik 2-1 mereka menentang Manchester City di Old Trafford.

Pemain antarabangsa Portugal itu menjaringkan gol penyamaan untuk membatalkan gol pembukaan Jack Grealish sebelum Marcus Rashford menjaringkan gol kemenangan empat minit kemudian untuk meletakkan United hanya satu mata di belakang City dalam kedudukan Liga Perdana Inggeris.

Kemenangan United mengekalkan rekod hebat sejak 22 Ogos, apabila kemenangan ke atas Liverpool memberikan mereka kemenangan pertama musim ini. Mereka telah mengumpul 38 mata sejak itu, dengan tiada pasukan lain dalam liga teratas yang mengumpul lebih banyak mata dalam tempoh itu.

Pasukan kendalian Ten Hag juga telah mencatat tujuh kemenangan berturut-turut dalam semua pertandingan sejak kembali dari rehat pertengahan musim, dan Fernandes berpendapat ia telah dibantu atas perpaduan pasukan yang semakin baik.

"Saya berkata sebelum perlawanan kami kelihatan seperti sebuah pasukan sekarang. Sebelum ini, terdapat pemain yang mahukan menjaga diri mereka sendiri. Sekarang anda melihat pasukan bermain untuk satu sama lain," katanya kepada BT Sport.

Fernandes tidak terpengaruh apabila berjaya merapatkan kedudukan dengan City, bagaimanapun, menegaskan ia tidak bermakna jika momentum United menurun.

“[Menjadi satu mata di belakang City] tidak penting bagi kami,” tambahnya. “Kami perlu menantikan perlawanan seterusnya.

"Jika anda tidak terus menang, mereka akan terus ke hadapan[City akan maju]. Kami akan meraikan kemenangan besar tetapi mulai [hari ini] tumpuan kami harus diberikan pada perlawanan seterusnya."