LIVERPOOL berada di kedudukan terbaik dalam aksi separuh akhir Liga Juara-Juara menentang Villarreal selepas menang 2-0 di Anfield awal pagi tadi.

Perlawanan yang tidak pernah dapat menandingi keseronokan tujuh gol semalam antara Manchester City dan Real Madrid akhirnya menjadi hidup pada separuh masa kedua apabila gol sendiri daripada Pervis Estupinan dan jaringan Sadio Mane mengesahkan kelebihan kelebihan dalam perlawanan pertama untuk The Reds.

Pasukan kendalian Unai Emery bertahan sebahagian besar permainan, berjaya mencapai separuh masa tanpa jaringan, tetapi mereka akhirnya dibatalkan oleh beberapa serangan yang biasanya pantas Liverpool dalam separuh masa kedua.

Ini adalah separuh akhir Piala Eropah atau Liga Juara-Juara Liverpool yang ke-12, tiada pasukan Inggeris lebih kerap bermain di empat final (setaraf dengan Manchester United), dan juga kali pertama The Reds bermain di separuh akhir Piala EFL, Piala FA dan Piala Eropah dalam kempen yang sama, dan pengalaman peristiwa besar itulah yang akhirnya menyerlah.

*Artikel asal disiarkan di Stadium Astro