MANCHESTER United tidak lagi merancang untuk mengumumkan keputusan mengenai masa depan Mason Greenwood sebelum musim mereka bermula, agensi berita PA difahamkan.

Pemain berusia 21 tahun itu telah digantung oleh kelab Old Trafford sejak 30 Januari 2022, atas dakwaan berkaitan seorang wanita muda selepas imej dan video dimuat naik dalam talian.

Greenwood menghadapi pertuduhan termasuk cubaan merogol dan menyerang sehingga Perkhidmatan Pendakwaan Mahkota mengumumkan enam bulan lalu bahawa kes itu telah dihentikan.

Penyerang itu terus digantung oleh United sepanjang tempoh itu dan kelab telah merancang untuk mengumumkan hasil siasatan dalaman mereka sebelum musim mereka bermula.

Tetapi agensi berita PA difahamkan bahawa United tidak akan lagi mengumumkan keputusan mereka sebelum pertembungan Liga Perdana Inggeris Isnin ini dengan Wolves di Old Trafford.

Kelab itu memasuki fasa perundingan di belakang proses penyiasatan mereka, melibatkan diri secara langsung dengan pihak berkepentingan utama untuk menerangkan pembuatan keputusan mereka dan mendengar maklum balas.

Rakan kongsi dan peminat adalah antara pihak berkepentingan seperti juga pasukan wanita United, yang mempunyai beberapa pemain di Piala Dunia di Australia dan New Zealand.

Sekumpulan penyokong United mengumumkan semalam bahawa mereka merancang untuk membantah prospek kepulangan Greenwood menjelang perlawanan Wolves di Old Trafford.

Lulusan akademi, Greenwood, telah menjaringkan 35 gol dalam 129 perlawanan untuk kelab itu, dengan penampilan terakhirnya pada 22 Januari 2022. - Stadium Astro