Manchester United telah menyempurnakan perpindahan penyerang Perancis Anthony Martial dari AS Monaco dengan nilai perpindahan sebanyak GBP36 juta (RM230 juta) untuk kontrak selama empat tahun.

Pemain berusia 19 tahun ini telah diberikan pelepasan daripada jurulatih skuad kebangsaan Perancis Didier Deschamps Isnin lalu untuk ke England bagi menyempurnakan perpindahannya ke kelab tersebut.

Kekalahan The Red Devils 2-1 kepada Swansea sememangnya Van Gaal memerlukan kebolehan yang dimiliki Martial untuk mencabar dan merebut takhta liga musim ini

"Anthony merupakan pemain yang berbakat, dia berpotensi untuk menjadi salah seorang penyerang yang berbisa di masa akan datang," ujar Van Gaal.

"Kami telah memantau pergerakan Anthony sepanjang musim lalu ketika beraksi bersama AS Monaco.

"Saya sangat gembira kerana dia menyertai Manchester United dan saya percaya ini adalah kelab yang sesuai untuk pertingkatkan lagi kebolehan Anthony sebagai pemain.

Anthony Martial telah mencetak 12 gol dalam 48 penampilan bersama AS Monaco dan merupakan antara yang pemain yang cemerlang musim lalu ketika menyingkirkan Arsenal dalam Liga Juara-juara.