PENJAGA gol Maghribi, Yassine Bounou, berkata Sepanyol akan memaksa pasukannya untuk meningkatkan tahap mereka selepas mereka mara ke pusingan 16 terakhir Piala Dunia buat kali kedua.

Atlas Lions mara ke pusingan kalah mati selepas kempen Kumpulan F tanpa tewas di mana mereka mengikat finalis 2018 Croatia dengan keputusan seri dan mengejutkan Belgium, sebelum mengesahkan tempat teratas dengan kemenangan ke atas Kanada.

Walaupun mereka telah pun menghasilkan detik bersejarah buat sukan negara mereka, Bounou mengetahui bahawa sesuatu yang benar-benar istimewa akan menanti apabila pasangan itu bertemu di Al Rayyan Selasa nanti.

"Kami sudah mencipta sejarah dengan mara ke pusingan 16 terakhir, tetapi kami mahukan lebih banyak lagi," katanya. “Mengatasi Sepanyol, ia akan mencipta sejarah dalam Piala Dunia ini, dan dalam kisah bola sepak negara kami.

"Kami mahu menggembirakan orang ramai. Kami sudah bersedia sepenuhnya. Kami telah menjadi lebih baik dan lebih baik dengan setiap perlawanan yang dihantar, dan saya pasti kami akan berada dalam keadaan yang baik."


Di tengah-tengah Piala Dunia yang telahpun memberikan keputusan yang mengejutkan, kemenangan Maghribi ke atas Belgium kekal sebagai yang utama -- tetapi Bounou, yang memainkan kerjaya kelabnya di LaLiga bersama Sevilla, menyedari pasukan kendalian Luis Enrique akan menampilkan aksi yang berbeza.

“Sepanyol akan memaksa kami untuk menjadi yang terbaik,” tambahnya. "Ia adalah satu perlawanan yang sangat kompetitif, satu perlawanan yang akan merangkumi butiran yang lebih terperinci. Kami perlu bersedia untuk cabaran ini."