MARCUS Rashford tidak berniat untuk 'menurunkan' momentum selepas meneruskan prestasi menjaringkan golnya yang mengagumkan dalam kemenangan 3-0 Manchester United ke atas Leicester City semalam.

Rashford dua kali menjaringkan gol ketika United menang terus ke atas pasukan Brendan Rodgers, ketinggalan lima mata di belakang pendahulu Liga Perdana Inggeris, Arsenal, setelah bermain lebih satu perlawanan.

Pemain antarabangsa England itu telah menjaringkan 24 gol musim ini dalam semua pertandingan, penampilan terbaiknya dalam satu kempen, dengan 16 daripadanya datang dalam 17 perlawanan selepas rehat Piala Dunia.

Dia telah menjaringkan 17 gol di Old Trafford dalam semua kejohanan musim ini, terbanyak oleh seorang pemain dalam satu musim untuk United sejak Wayne Rooney pada kempen 2011-12.

Dengan minggu yang penting akan datang, di mana United menentang Barcelona dalam perlawanan kedua play-off Liga Europa mereka dan bertemu Newcastle United dalam perlawanan akhir Piala EFL, Rashford mahu terus meningkat naik.

BACA: Ten Hag label persembahan United seperti 'sampah' 

Pemain berusia 25 tahun itu memberitahu Sky Sports, "Secara keseluruhannya hari yang baik. Mereka mencipta peluang yang baik dan David [de Gea] menafi percubaan yang hebat daripada pasukan pada penghujung separuh masa pertama, tanpanya kami tidak boleh memenangi perlawanan itu.

“Perjalanan masih panjang, kami berjuang untuk banyak pertandingan.

“Kami mempunyai satu lagi perlawanan besar dalam minggu ini untuk diharap mara ke pusingan seterusnya Liga Europa dan kemudian perlawanan besar untuk kami [menentang Newcastle].

"Saya tidak berasa mahu menurunkan momentum dan sentiasa mahu memperbaiki diri."