KEDUA-DUA pasukan Manchester United dan Brentford kehilangan satu pemain kerana penggantungan untuk pertembungan Liga Perdana Inggeris (EPL) pada Sabtu di barat daya London.

Peminat perlu menunggu sedikit masa lagi untuk melihat Amad beraksi semula, selepas sumbangannya yang tidak dapat dilupakan ketika menewaskan Liverpool 4-3 pada suku akhir Piala FA Emirates.

Pemain antarabangsa Ivory Coast itu bertindak balas terhadap kemenangan lewat Man Utd dengan menanggalkan bajunya untuk meraikan kejayaan lalu dilayangkan kad kuning kedua oleh pengadil John Brooks.

Penggantungan satu perlawanan Amad berkuat kuasa dalam perlawanan domestik seterusnya, dan bukannya kekal dalam pertandingan yang sama, jadi dia sepatutnya bersedia untuk menentang Coventry City pada separuh akhir di Wembley bulan depan.

Dia menjaringkan gol dalam perlawanan di tempat lawan menentang Sky Blues musim lalu, ketika dipinjamkan ke Sunderland.

Sementara itu, bos Brentford, Thomas Frank juga mempunyai seorang pemain yang tidak dapat berkhidmat kali ini kerana penggantungan.

Sergio Reguilon dilayangkan kad merah selepas lapan minit ketika kekalahan 1-2 kepada Burnley sebelum ini.

Pemain pertahanan itu dipinjamkan kepada Bees dari Tottenham, selepas tempoh yang sama di United pada awal kempen.

Bek sayap itu perlu diketepikan bagi satu perlawanan dan, malangnya ia adalah perlawanan yang dia sendiri tidak mahu terlepas.

*Artikel asal yang disiarkan di Stadium Astro