Tutup

10 berita pilihan sepanjang hari ini

10 berita pilihan sepanjang hari ini
10 berita pilihan sepanjang hari ini di Astro AWANI.
ANTARA pelbagai berita dari dalam dan luar negara yang disiarkan di Astro AWANI, berikut adalah 10 berita yang paling menjadi perhatian sepanjang hari ini, Selasa, 10 Disember 2019.

1) Rafizi Ramli umum akhiri dunia politik, ingin ceburi bidang teknologi

Tegas Naib Presiden PKR itu, sudah sampai masanya untuk mempelajari tentang kehidupan kerana dengan proses pembelajaran itu, akan menjadikan dirinya seorang yang lebih baik.

2) Empat remaja bawah umur ditahan kes rogol gadis OKU
Ketua Polis Daerah Semporna, Supt Sabarudin Rahmat dalam satu kenyataan berkata, laporan polis telah dibuat oleh bapa mangsa pada 8 Disember lalu.

3) 'Anwar, senaraikan Ahli Parlimen sokong kamu jadi PM kelapan' - Khairuddin
Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan menegaskan, nama-nama itu kelak perlu dimaklumkan Presiden PKR itu kepada Yang Di-Pertuan Agong dalam kadar segera untuk tindakan selanjutnya.

4) Markas 'pemuas nafsu' warga asing tumpas

Sebuah rumah banglo di Jalan Tun Dr Ismail bukan sahaja dipercayai disewa untuk dijadikan markas aktiviti atas talian oleh 40 warga asing dari China, bahkan juga menjalankan aktiviti seks tidak bermoral.

5) Yusoff Rawther dipanggil semula ke Bukit Aman

Muhammed Yusoff Rawther hari ini hadir semula ke ibu pejabat Polis Diraja Malaysia (PDRM), Bukit Aman untuk memberi keterangan susulan dakwaan dirinya dicabul Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim.

6) Ahmad Idham 'angkat kaki' dari Finas bukan kerana kontroversi Netflix - Gobind

Gobind Singh Deo, tidak merasakan pengunduran lebih awal Ahmad Idham Ahmad Nadzri daripada jawatan CEO Finas, ada kena mengena dengan komennya berkenaan sekatan kandungan Netflix.

7) Warga Malaysia cedera dalam bencana letusan gunung berapi New Zealand - Kementerian Luar

Menurut kenyataan itu, mangsa berkenaan dilaporkan berada dalam keadaan kritikal dan kini sedang menerima rawatan di Hospital Christchurch.

8) Perlu lepasi ujian agama, moral untuk jadi polis

Pengarah Pengurusan PDRM, Datuk Abd Rahim Jaafar berkata, ia bagi memastikan semua anggota dan pegawai polis yang akan dilahirkan kelak, memiliki nilai-nilai murni serta berintegriti tinggi.

9) Ibu tunggal rugi hampir RM400,000 ditipu 'suami' Facebook

Mangsa berkata, dia mengenali 'suaminya' itu bernama Kenneth Cheung sejak Oktober tahun lepas melalui laman sosial Facebook namun tidak pernah bersemuka dengan suspek.

10) Marie Fredriksson dari duo Roxette meninggal dunia

Fredriksson, 61 tahun, didiagnosis menghidap ketumbuhan di otaknya pada 2002, namun tetap terus menghasilkan muzik sepanjang dia menjalani rawatan penyakitnya.


Tag: berita pilihan, astro awani, berita malaysia, berita antarabangsa



Komen Anda?

* Klik pada "Sort by" untuk kemaskini komen

PENAFIAN:
Astro AWANI tidak bertanggungjawab terhadap pendapat yang diutarakan melalui artikel ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Terima kasih.