RAJA bertakhta, raja disembah.

Pesona baginda terletak pada keperibadian dan kewibawaannya, namun banyak sisi lain mengenai Kebawah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong ke-16, Al-Sultan Abdullah Ri'ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah Ibni Almarhun Sultan Haji Ahmad Shah Al Musta'in Billah Shah, yang tidak diketahui rakyat jelata.

Secara eksklusif, Astro AWANI berpeluang mendekati Al-Sultan Abdullah selama hampir sejam dalam sesi wawancara khas bersempena dengan Istiadat Pertabalan baginda sebagai Yang di-Pertuan Agong pada 30 Julai ini.

Banyak cerita dibuka; tentang bagaimana baginda sebenarnya dibesarkan sebagai anak kampung, minat baginda terhadap sukan dan istimewanya Raja Permaisuri Agong, Tunku Azizah Aminah Maimunah Iskandariah sebagai suri hati baginda.

Tidak ketinggalan, topik-topik serius seperti definisi Raja yang ideal, peranan media sosial di mata baginda serta makna kemerdekaan yang sudah 62 tahun dikecapi.


Wawancara eksklusif bersama Al-Sultan Abdullah akan disiarkan di saluran 501, Astro AWANI pada 30 Julai bermula pukul 9 malam dan turut ditayangkan di saluran 104, Astro RIA, saluran 301 (Astro AEC), saluran 201 (Astro VAANAVIL) dan saluran 110 (Astro HELLO).

Para pelanggan Astro juga berpeluang untuk mengenali sisi Al-Sultan Abdullah yang berbeza menerusi satu tayangan perdana dengan baginda pada 30 Julai ini ditonton di www.astroawani.com/live-tv bermula pukul 12 tengah hari.

BACA: Istiadat pertabalan lambang maruah negara


Sementara itu, pada hari Istiadat Pertabalan Yang di-Pertuan Agong pada 30 Julai ini, Astro AWANI akan menayangkan secara langsung dari Istana Negara, Kuala Lumpur.

Dan sebagai meraikan istiadat kebesaran diraja Melayu ini, kami di Astro AWANI juga akan menyiarkan pelbagai Laporan Khas Istiadat Pertabalan Yang di-Pertuan Agong mulai 26 Julai ini.


BACA: Istiadat Pertabalan Agong ke-16 mempunyai signifikan tersendiri


BACA: Enam acara utama sempena Istiadat Pertabalan Agong