Tutup

Berita  | Sukan

Video: Bagaimana Mo Salah tutup mulut penyokong Chelsea?

Video: Bagaimana Mo Salah tutup mulut penyokong Chelsea?
Mo Salah (tengah) meraikan kejayaannya menjaringkan gol dengan gaya yang dikatakan untuk menyindir beberapa penyokong Chelsea yang melabelnya sebagai seorang pengganas. - REUTERS
PEREBUTAN gelaran Liga Perdana Inggeris (EPL) musim 2018/2019 semakin rancak selepas Liverpool dan Manchester City masing-masing melakar kemenangan yang amat penting buat pasukan mereka.

Liverpool berjaya menewaskan Chelsea 2-0 pada Ahad untuk kembali ke puncak EPL dengan 85 mata namun beraksi dengan kelebihan satu perlawanan berbanding City.

Sebelum itu, City menewaskan Crystal Palace 3-1 untuk terus memastikan nasib kejuaraan masih di tangan mereka.

LIVERPOOL 2-0 CHELSEA

Liverpool menerima kunjungan Chelsea yang perlukan kemenangan untuk memastikan mereka mengukuhkan kedudukan dalam kelompok empat pasukan terbaik EPL.
Namun penguasaan the Reds tidak dapat ditandingi the Blues di Anfield, yang mendapat gol pertama menerusi tandukan Sadio Mane pada minit ke-51.

Mohamed Salah pula menjaringkan salah satu gol yang dianggap terbaik di EPL kurang dua minit kemudian.

Rembatan kencang dari luar kotak penalti di luar jangkauan penjaga gol Kepa Arrizabalaga.

CRYSTAL PALACE 1-3 MANCHESTER CITY

Raheem Sterling menjaringkan dua gol untuk memastikan City melakar kemenangan ke atas Palace.

Sterling meledak gol pertama pada minit ke-15 sebelum menggandakan jaringan pada minit ke-63.

Palace memberi tentangan sengit dan memulakan misi kebangkitan dengan gol sepakan percuma, Luka Milivojevic pada minit ke-81.

Namun pemain gantian, Gabriel Jesus menamatkan perjuangan Palace dengan gol ketiga buat City pada minit terakhir permainan.