Satu akaun khas diwujudkan untuk mengatur tajaan tajaan syarikat Vida Beauty Sdn Bhd kepada pasukan Liga Super The Red Warriors (TRW).

Presiden Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA), Tan Sri Annuar Musa berkata, tajaan itu juga bukan hanya tertakluk kepada bayaran gaji pemain semata-mata.

"Ia melibatkan perancangan pemilik Vida Beauty Sdn Bhd Datuk Seri Dr Hasmiza Othman sendiri dalam pembangunan bola sepak di Kelantan.

"Datuk Seri ada idea untuk memperbaiki infrastruktur sukan yang kita tidak tahu berapa kosnya, setakat mana Datuk Seri hendak buat dan dalam itu ada elemen untuk menggalakkan bolak sepak akar umbi yang kita tidak tahu berapa kosnya.

"Kita terpaksa membuat satu jawatankuasa penganjuran bola sepak akar umbi. Datuk Seri juga ada idea untuk menjadikan Kelantan tuan rumah untuk menjemput pemain antarabangsa yang kita tidak tahu berapa jumlahnya," katanya semasa sidang media selepas majlis menandatangani kontrak perjanjian pasukan Liga Super Kelantan Musim 2016 di sini hari ini.

BACA: Datuk Seri Vida sah taja KAFA

BACA: Tajaan Vida Beauty beri nafas baharu pembangunan bola sepak Kelantan

BACA: KJ mahu lebih ramai Datuk Vida dalam sukan


Dalam pada itu kata Annuar, beberapa pemain import sedang dalam proses perundingan untuk menyertai pasukan Kelantan pada musim ini.

Jelasnya, keputusan pilihan pemain itu hanya akan dimaklumkan selepas 17 Januari.

"Semua pemain akan dimaklumkan kepada Datuk Seri Vida dan menjelang 22 Januari semua pemain akan lengkap termasuk empat pemain import yang akan diumumkan kelak," ujarnya.

Sebelum ini, Dr Hasmiza memperuntukkan nilai tajaan sehingga lapan angka untuk pasukan Kelantan.

Ahli perniagaan yang berasal dari Machang, Kelantan itu memberitahu beliau tidak ada masalah untuk mengeluarkan jumlah yang besar dan tampak begitu teruja serta bersemangat untuk memastikan pasukan negeri kelahirannya itu mampu memberi saingan.

Penajaan itu sekali gus bakal membawa perubahan warna Stadium Sultan Muhammad IV yang akan dicat dengan warna merah jambu selain tempat khas untuk penyokong wanita.