PROGRAM komedi game show terbaharu Astro, Gelak 90 Saat bakal mencabar selebriti-selebriti popular tempatan untuk membuat Target Misteri (juri) daripada latar belakang yang berbeza ketawa dalam masa 90 saat.

Daripada selebriti, pempengaruh media sosial, BBNU, atlet, pekerja profesional sehinggalah ke orang awam, hanya tawa mereka sahaja yang boleh menentukan nasib selebriti-selebriti ini untuk mara ke pusingan akhir.

Menurut Ketua Saluran Astro Warna, Norzeha Mohd Salleh, pihaknya teruja untuk mempersembahkan rancangan ini kepada para peminat komedi Astro dengan format yang belum pernah diketengahkan.

“Dalam tekanan masa yang singkat, pastinya pelbagai kerenah akan ditunjukkan. Lagi-lagi apabila diberi tema atau props yang berlainan.

“Gelagat peserta yang bakal membuat persembahan pasti akan menghiburkan para penonton. Gelak 90 Saat merupakan sesuatu yang baharu. Padat dan cepat, di mana peserta-pesertanya perlu bertindak dengan bijak.

“Tetapi nasib mereka untuk menang bergantung kepada satu gelakan. Format unik ini pasti dapat menarik ramai penonton komedi serta peminat genre yang lain ke saluran Astro Warna,” katanya.

Antara nama-nama selebriti yang menyertai rancangan ini sebagai peserta termasuklah Namie, Achey, Dewa, Has, Ieda Moin dan Norkhiriah.

Manakala target atau juri terdiri daripada selebriti tempatan, pempengaruh media sosial, atlet serta orang awam.

Dalam pada itu, Datuk AC Mizal pula diberikan tanggungjawab untuk memeriahkan program ini sebagai pengacara.

Juara setiap episod akan memenangi wang berjumlah sehingga RM5,000, manakala juara keseluruhan akan membawa pulang wang tunai berjumlah RM50,000 di peringkat akhir.

Gelak 90 Saat bakal menemui para penonton Astro setiap Jumaat, jam 9.00 malam di Astro Warna (saluran 107).
Rancangan ini turut boleh distrim menerusi On Demand di Astro Box dan aplikasi Astro GO. -Gempak

Alami pengalaman Astro Baharu. Strim tanpa gangguan hujan dengan Astro Ultra Box. Untuk melanggan Pek Primary, WhatsApp “NAK ASTRO” ke 03-9543 3838.