EMAK kepada pelakon dan penyanyi, Zulkifli Daud atau Joey meninggal dunia pada malam tadi.

Joey menerusi Instagram miliknya memaklumkan berita sedih itu dan berharap agar orang ramai dapat sedekahkan bacaan Al-Fatihah pada emaknya.

"Ya Allah! Ampunilah dia, berilah rahmat kepadanya, selamatkanlah dia, maafkanlah dia dan tempatkanlah di tempat yang mulia (Surga), luaskan kuburannya, mandikan dia dengan air salju dan air ais.

"Bersihkan dia dari segala kesalahan, sebagaimana Engkau membersihkan baju yang putih dari kotoran, berilah rumah yang lebih baik dari rumahnya (di dunia), berilah keluarga yang lebih baik daripada keluarganya (di dunia), pasangan yang lebih baik daripada pasangannya (di dunia), dan masukkan dia ke Surga, jagalah dia dari siksa kubur dan Neraka," tulisnya.

اللَّهُمَّ اغْفِرْ لها وَارْحَمْها وَعَافِها وَاعْفُ عَنْها وَأَكْرِمْ نُزُلَها وَوَسِّعْ مُدْخَلَها وَاغْسِلْها بِالْمَاءِ وَالثَّلْجِ وَالْبَرَدِ وَنَقِّها مِنْ الْخَطَايَا كَمَا نَقَّيْتَ الثَّوْبَ الْأَبْيَضَ مِنْ الدَّنَسِ وَأَبْدِلْها دَارًا خَيْرًا مِنْ دَارِها وَأَهْلًا خَيْرًا مِنْ أَهْلِها وَزَوْجًا خَيْرًا مِنْ زَوْجِها وَأَدْخِلْها الْجَنَّةَ وَأَعِذْها مِنْ عَذَابِ الْقَبْرِ أَوْ مِنْ عَذَابِ النَّارِ Ya Allah! Ampunilah dia, berilah rahmat kepadanya, selamatkanlah dia, maafkanlah dia dan tempatkanlah di tempat yang mulia (Surga), luaskan kuburannya, mandikan dia dengan air salju dan air ais.Bersihkan dia dari segala kesalahan, sebagaimana Engkau membersihkan baju yang putih dari kotoran, berilah rumah yang lebih baik dari rumahnya (di dunia), berilah keluarga yang lebih baik daripada keluarganya (di dunia), pasangan yang lebih baik daripada pasangannya (di dunia), dan masukkan dia ke Surga, jagalah dia dari siksa kubur dan Neraka...


Rata-rata pengikutnya mengucapkan takziah pada Zoey dan keluarga serta berharap mereka tabah menempuhi dugaan ini.

Sementara itu pelawak Ropie juga turut mengucakpkan takziah pada rakannya itu.

"Assalamualaikum ,Selamat Pagi & Salam Jumaat untuk smua. Marilah sesama kita sedekahkan Al Fatihah kepada Ibunda Sahabat Ku Joey Daud @superwomen_joey semoga rohnya ditempatkan disamping orang-orang yang beriman & bertaqwa. Al-Fatihah," tulisnya.

Assalamualaikum ,Selamat Pagi & Salam Jumaat utk smua .. Marilah sesama kita sedekahkan Al Fatihah kepada Ibunda Sahabat Ku Joey Daud @superwomen_joey smuga rohnye ditempatkan disamping owg2 yg beriman & bertaqwa . Al Fatihah .. #Repost @superwomen_joey • • • اللَّهُمَّ اغْفِرْ لها وَارْحَمْها وَعَافِها وَاعْفُ عَنْها وَأَكْرِمْ نُزُلَها وَوَسِّعْ مُدْخَلَها وَاغْسِلْها بِالْمَاءِ وَالثَّلْجِ وَالْبَرَدِ وَنَقِّها مِنْ الْخَطَايَا كَمَا نَقَّيْتَ الثَّوْبَ الْأَبْيَضَ مِنْ الدَّنَسِ وَأَبْدِلْها دَارًا خَيْرًا مِنْ دَارِها وَأَهْلًا خَيْرًا مِنْ أَهْلِها وَزَوْجًا خَيْرًا مِنْ زَوْجِها وَأَدْخِلْها الْجَنَّةَ وَأَعِذْها مِنْ عَذَابِ الْقَبْرِ أَوْ مِنْ عَذَابِ النَّارِ Ya Allah! Ampunilah dia, berilah rahmat kepadanya, selamatkanlah dia, maafkanlah dia dan tempatkanlah di tempat yang mulia (Surga), luaskan kuburannya, mandikan dia dengan air salju dan air ais.Bersihkan dia dari segala kesalahan, sebagaimana Engkau membersihkan baju yang putih dari kotoran, berilah rumah yang lebih baik dari rumahnya (di dunia), berilah keluarga yang lebih baik daripada keluarganya (di dunia), pasangan yang lebih baik daripada pasangannya (di dunia), dan masukkan dia ke Surga, jagalah dia dari siksa kubur dan Neraka...

Microsoft labur AS1.7b di Indonesia untuk teknologi awan dan AI

Microsoft labur AS1.7b di Indonesia untuk teknologi awan dan AI

Microsoft bakal melabur AS$1.7 bilion dalam tempoh empat tahun akan datang bagi pembangunan infrastruktur awan dan kecerdasan buatan di Indonesia, kata Ketua Pegawai Eksekutifnya Satya Nadella

Nadella sebagai berkata, pelaburan itu merupakan yang terbesar dalam sejarah 29 tahun Microsoft di negara itu.
Haiwan turut berisiko hadapi 'strok haba'

Haiwan turut berisiko hadapi 'strok haba'

Gelombang haba yang melanda seluruh dunia memperlihatkan kesan jelas terhadap alam serta hidupan di muka bumi ini. Di Bangladesh misalnya, pengusaha-pengusaha kedai haiwan mencuba sedaya upaya untuk memastikan haiwan peliharaan di kedai mereka tidak mati dalam cuaca ekstrem ini.

Malaysia tewas 2-3 kepada Denmark pada aksi akhir kumpulan D

Malaysia tewas 2-3 kepada Denmark pada aksi akhir kumpulan D

Malaysia dan Denmark masing-masing sudah pun melayakkan diri ke suku akhir selepas mencatat kemenangan 5-0 ke atas Hong Kong dan Algeria.

Fungsi JAKIM, Kementerian Perpaduan Negara berbeza - mohd na'im

Fungsi JAKIM, Kementerian Perpaduan Negara berbeza - mohd na'im

Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama) Datuk Dr Mohd Na'im Mokhtar menegaskan fungsi Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) adalah berbeza dengan Kementerian Perpaduan Negara (KPN).
Sultan Nazrin dilantik pengerusi bagi tempoh dua tahun

Sultan Nazrin dilantik pengerusi bagi tempoh dua tahun

Sultan Perak Sultan Nazrin Shah dilantik sebagai Pengerusi Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia (MKI) bagi tempoh dua tahun berkuat kuasa 9 Mac 2024 hingga 8 Mac 2026.
JKN Terengganu siasat dakwaan kes keracunan makanan

JKN Terengganu siasat dakwaan kes keracunan makanan

Jabatan Kesihatan Negeri Terengganu sedang menyiasat dakwaan kes keracunan makanan selepas dipercayai menjamah sejenis kuih membabitkan beberapa individu termasuk kanak-kanak.

Remaja warga asing samun, menyamar pegawai polis ditahan

Remaja warga asing samun, menyamar pegawai polis ditahan

Polis menahan remaja lelaki pemegang kad Suruhanjaya Tinggi Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu bagi Pelarian (UNHCR) kerana disyaki terbabit dengan kegiatan samun dan menyamar sebagai anggota polis.
Pesawah mengaku tidak bersalah

Pesawah mengaku tidak bersalah

Seorang pesawah mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen Butterworth atas pertuduhan memuat naik mesej berbau hasutan mengaitkan Yang di-Pertuan Agong Sultan Ibrahim dengan aktiviti perjudian dalam satu kumpulan WhatsApp, lima hari lalu.
Terengganu tidak bincang cadangan hukuman sebat di khalayak - Azalina

Terengganu tidak bincang cadangan hukuman sebat di khalayak - Azalina

Tiada sebarang perbincangan di antara Kerajaan Negeri Terengganu dan Kerajaan Persekutuan tentang cadangan pelaksanaan hukuman sebat bagi kesalahan syariah di khalayak atau tempat awam.

90 kes direkod di Kelantan dalam tempoh empat bulan

90 kes direkod di Kelantan dalam tempoh empat bulan

Polis Kelantan merekodkan 90 kes jenayah seksual di negeri itu dalam tempoh empat bulan pertama tahun ini.
Emak Opick meninggal dunia ketika ceramah

Emak Opick meninggal dunia ketika ceramah

Emak kepada penyanyi Opick, Hajah Lilik Sholehah meninggal dunia semalam ketika sedang menyampaikan ceramah di kampung halamannya.
Saya nampak seperti arwah Mak ada di depan ketika atas pentas - Joey

"Saya nampak seperti arwah Mak ada di depan ketika atas pentas" - Joey

Penyanyi dan pelakon Zulkifli Daud atau Joey mengakui seringkali terlihat bayangan emaknya ketika melakukan persembahan dalam program Super Spontan Xtravaganza (SSX).
Al-Fatihah, emak Joey meninggal dunia

Al-Fatihah, emak Joey meninggal dunia

Emak kepada pelakon dan penyanyi, Zulkifli Daud atau Joey meninggal dunia pada malam tadi.
Dia mak kau, nak cari mak lain ke? - Netizen keliru marah Ismail Izzani

"Dia mak kau, nak cari mak lain ke?" - Netizen keliru marah Ismail Izzani

Perkongsian penyanyi muda Ismail Izzani di ruangan Twitternya mengundang perasaan jelik dalam kalangan netizen.
Pukul ibu: Pemotong rumput dipenjara tujuh tahun, tiga sebatan

Pukul ibu: Pemotong rumput dipenjara tujuh tahun, tiga sebatan

Sebelum prosiding dimulakan, tertuduh kelihatan tercari-cari seseorang ketika dibawa masuk oleh anggota polis pengiring ke dalam Mahkamah Sesyen 4.
Ibu Zul Ariffin meninggal dunia akibat serangan jantung

Ibu Zul Ariffin meninggal dunia akibat serangan jantung

Jenazah Allahyarhamah akan dikebumikan selepas solat Zuhur selepas disembahyangkan di masjid Sungai Penchala.