KETUA juri All Stars Gegar Vaganza (ASGV), Datuk Ramli MS menjelaskan punca Ezad Lazim tersingkir di konsert minggu ketujuh yang berlangsung pada Ahad.

Menurut Ramli, selain sebutan kurang jelas, nyanyian Ezad juga kedengaran tidak stabil dan kehilangan melodi.

“Depan tu dia agak goyang sangat, melodi tu saya tak dengar, tak nampak.

“Tapi saya tak salahkan arrangement, kalau anda menyanyi walaupun tanpa instrument, saya preferred.

"Sebab bila kami menjuri, muzik tu kami buang,” katanya.

Ramli berkata demikian ketika ditemui selepas konsert ketujuh yang berlangsung di Auditorium Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) pada Ahad.

Bagaimanapun kata Ramli, Ezad tidak merosakkan lagu tersebut cuma cara penyampaiannya agak kurang.

“Ada muzik tetapi bila menjuri otak kami seratus peratus memberikan fokus terhadap suara sahaja. Dia tidak rosakkan lagu itu cuma dia tidak disampaikan dengan cara sepatutnya,” katanya.

Ketika ditanya mengenai julat perbezaan Ezad sewaktu persembahan sebenar dengan sesi latihan, ini jawapan Ramli.

“Sesi latihan sebab ada panduan, bila dia cuba depan kamera, tiada penonton tak ada masalah. Jadi bila ada penonton, ada tv, ada kamera, berkemungkinan itu memberikan tekanan.

“Boleh jadi itu merupakan antara sebab mengapa persembahannya begitu. Dengan keadaan orang memekik, mungkin secara tidak langsung situasi itu memberikan tekanan padanya,” ujarnya.

All Stars Gegar Vaganza dihoskan oleh Nabil Ahmad dan Jihan Muse.

Manakala juri tetap pula adalah Datuk Ramli MS, Hetty Koes Endang dan Datuk Syafinaz Selamat.

All Stars Gegar Vaganza bersiaran secara langsung dari Auditorium MBSA, Shah Alam, setiap Ahad, jam 9.00 malam secara eksklusif di Astro Ria (Saluran 104).

Untuk pilihan lebih fleksibel, ia boleh distrim melalui platform On Demand menerusi Astro Box dan aplikasi Astro GO.

All Stars Gegar Vaganza juga ditayangkan secara live di sooka menerusi pelan langganan mudah alih Sports & Entertainment serendah RM1.15 sehari, tanpa kontrak.

Sementara klip sedutan sesi latihan vokal, persediaan dan trivia para peserta dapat ditonton melalui liputan kapsul ‘Kapsul Gegar Vaganza’ pada setiap hari Isnin hingga Jumaat, jam 7.00 malam. -Gempak



ASTRO BAHARU. TAK MACAM DULU.

Alami pengalaman Astro Baharu dan strim #AllStarGegarVaganza #GegarVaganza10 tanpa gangguan hujan dengan Astro Ultra Box.

PEK PRIMARY Astro hanya dari RM59.99. WhatsApp “GET ASTRO” ke 03-9543 3838.