VOKALIS kumpulan Bunkface, Sam enggan mengulas lanjut berhubung perbicaraan pindaan bayaran nafkah anaknya, Maleeq, 7, yang berlangsung di Mahkamah Rendah Syariah Petaling, Subang Bestari hari ini.

Menurut Sam atau nama sebenarnya Shamsul Anuar Baharom, 35, dia tidak boleh mengeluarkan sebarang kenyataan memandangkan kes perbicaraan sedang berlangsung.

"Sebenarnya hari ini tak boleh beri sebarang komen sebab kenyataan yang keluar sebelum ini meliputi semuanya termasuk kes nafkah.

“Sekarang ini kes nafkah sedang berjalan dengan baik. Segala info saya sudah berikan sebelum ini. Kalau ada apa-apa (persoalan) tanya Aida," katanya ketika ditemui Gempak. 

Sam hadir ke mahkamah ditemani oleh isterinya, Puteri Eifa Ezrin Mohd Kushairi.

Sementera itu, bekas isterinya, Aida Azira Husin menolak untuk memberi sebarang kenyataan dan bergegas keluar dari pekarangan mahkamah.


Menurut rakan yang menemaninya, Takie memberitahu Aida akan memberi kenyataan rasmi berhubung isu berkenaan dalam tempoh terdekat.

Menerusi kes perbicaraan hari ini, Sam diwakili peguam syarie, Liyana Sihar memohon semua pihak menghormati prosedur mahkamah.

“Kes sedang berjalan, dan kita hormatlah prosedur mahkamah. Cuma, kita minta semua pihak menghormati pihak yang lain sebab kes ini dah lama berjalan sebenarnya. 

“Jadi, beri peluang kepada semua pihak supaya tidak timbul salah faham,” ujarnya.

Semalam, Sam menerusi satu hantaran Instagram menegaskan tak pernah langsung mengabaikan tanggungjawab dan nafkah anak walaupun sebulan.

Dedahnya lagi, dia juga memberitahu Maleeq kini dijaga oleh ibu Aida di Melaka sekaligus mempersoalkan jumlah nafkah yang perlu dibayar iaitu berjumlah RM1,300 sebulan.

Terdahulu, pada 29 Mac lalu Sam dan Aida hadir ke Mahkamah Rendah Syariah Petaling, Subang Bestari, Shah Alam, Selangor bagi sebutan kes pindaan nafkah anak mereka.

Aida tidak bersetuju dengan permohonan dibuat penyanyi terbabit, selain meminta bukti andai tidak mempunyai pendapatan atau tawaran persembahan seperti dikatakan.

Sam mendirikan rumah tangga dengan Aida yang juga penerbit rancangan sebuah stesen televisyen pada 25 April 2015, namun bercerai empat tahun kemudian.

Artikel asal ini diterbitkan di portal Gempak