KUALA LUMPUR: Menambah pengalaman baharu, Astro kini mengembangkan perkhidmatan penstriman dengan membawa aplikasi hiburan Viu yang boleh diakses pelanggan di Ultra Box.

Pengarah Kandungan Astro, Agnes Rozario memaklumkan penyertaan Viu ke dalam platform Astro bakal menambah pilihan program terbaik tempatan dan antarabangsa untuk dinikmati para pelanggan.

“Pihak kami amat teruja dengan kerjasama terbaharu kami dengan Viu. Ia benar-benar menyatukan kami, banyak kandungan hebat yang Viu boleh kami tawarkan kepada pelanggan Astro.

“Viu menambah lagi pilihan kandungan untuk para pelanggan kami yang kini mempunyai akses kepada lebih 90,000 rancangan menerusi On Demand serta lapan aplikasi premium,” katanya ketika ditemui di majlis pelancaran kerjasama Astro dan Viu yang berlangsung di Astro Bukit Jalil hari ini.

Pengarah Kandungan Astro, Agnes Rozario berkata kerjasama bersama Viu diyakini dapat mengukuhkan kedudukan Astro sebagai destinasi hiburan terbaik rakyat Malaysia. - Foto Azrul Rafie

Agnes yakin Viu akan mengukuhkan kedudukan Astro sebagai destinasi hiburan untuk rakyat Malaysia dengan pilihan drama Korea yang meluas termasuk siri original.

Dalam masa sama, Ketua Pemerolehan Kandungan dan Program Astro, Juliana Low memaklumkan pihaknya berbesar hati dengan kerjasama terjalin dalam usaha memajukan peningkatan penonton dengan gabungan kandungan program dari seluruh Asia.

Para pelanggan Astro kini boleh menstrim semua rancangan kegemaran di Viu dengan membuka aplikasi di Ultra Box dengan harga premium RM14.90 sebulan.

Para pelanggan Astro juga boleh mengakses Viu Premium dengan menambah ke langganan mereka pada tawaran eksklusif selepas 8 Jun 2023.