PERSONALITI terkenal, Azrinaz Mazhar Hakim mengumumkan bakal menimang cahaya mata ketiga sekitar awal Oktober ini.

Berita gembira itu dikongsi Azrinaz di laman Instagram peribadinya sebentar tadi.

Ini merupakan kehamilan pertama buat Azrinaz hasil pernikahannya dengan Fairos Khan Abdul Hamid pada 1 Mei tahun lalu.

Azrinaz yang pernah bergelar isteri kepada Sultan Brunei, Sultan Hassanal Bolkiah juga mempunyai sepasang cahaya mata bersama baginda iaitu, Pengiran Muda Abdul Wakeel, 13, dan Pengiran Anak Puteri Ameerah Wardatul Bolkiah, 11.

Azrinaz yang juga bekas wartawan penyiaran bersama stesen televisyen TV3 itu berkata, kandungannya kini berusia enam bulan dan sudah melepasi trimester kedua.

“Setinggi-tinggi syukur, saya telahpun melepasi trimester kedua. Berkat doa ibu bapa, sahabat handai serta kalian semua yang amat saya kasihi... Allah memberikan saya peluang sekali lagi untuk mempunyai zuriat, buat kali ketiga,” kata Azrinaz dalam entrinya itu.

Apa yang amat disyukuri Azrinaz juga, kehamilan ketiga ini terhasil tanpa bantuan teknologi moden.

“Namun saya akui, untuk berbadan dua pada usia yang bukan lagi remaja, tidaklah semudah 11 tahun yang lalu.

“Diharapkan semoga kandungan yang berusia enam bulan ini akan terus dititipkan dalam setiap doa kalian agar bayi ini dilahirkan sempurna, cukup sifat, sihat dan secara normal tanpa sebarang komplikasi,” kata Azrinaz sambil mengungkapkan kesyukuran pada Allah yang mengurniakan rezeki cahaya mata buat dia dan Fairos.

Azrinaz bakal menyambut ulang tahun kelahiran ke-40 pada September ini iaitu sebulan sebelum beliau dijangka melahirkan anak ketiga.

‎ ‎السَّلَامُ عَلَيْكُمْ Segala pujian bagi Allah, Tuhan sekalian alam. Allahuakbar Allahuakbar Allahuakbar Wallilahilham - Dikesempatan ini, ingin saya kongsikan berita yang selama ini belum kami kongsikan secara umum. Setinggi-tinggi syukur, saya telahpun melepasi trimester ke-2. Berkat doa ibu bapa, sahabat handai serta kalian semua yang amat saya kasihi... Allah memberikan saya peluang sekali lagi untuk mempunyai zuriat, buat kali ke-3 - Alhamdulillah, bayi ini terhasil tanpa bantuan teknologi moden. Namun saya akui, untuk berbadan dua pada usia yang bukan lagi remaja, saya akui tidaklah semudah 11 tahun yang lalu - Diharapkan semoga kandungan yang berusia 6 bulan ini akan terus dititipkan dalam setiap doa kalian agar bayi ini dilahirkan sempurna, cukup sifat, sihat dan secara normal tanpa sebarang komplikasi - With great pleasure, I would like to share the news which we have not shared publicly before. Alhamdulilah, I have passed the 2nd trimester of my pregnancy. Thank you to our parents, friends, and everyone who has always be close to my heart for God gives me the chance to have another baby; for the 3rd time in my life - With His willings, this baby conceived without the help of any modern technology. But I must admit that being pregnant at this ‘not-so-young’ age is not easy as I was, 11 years ago - My hope that you will always pray for the health of my 6-month-old baby and me and insyallah the baby will be born healthy and normal without any complications. So, ladies and gentlemen, I’m pregnant! #onespermhassucceeded

A post shared by Azrinaz Mazhar (@azrinazmazharhakim) on